بطحایی خبر داد: کاهش 30 درصدی مدارس غیرایمن در دولت تدبیر و امید

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از کاهش 30 درصدی تعداد مدارس غیرایمن با کمک خیران مدرسه‌ساز در دولت تدبیر و امید خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۶۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بطحایی خبر داد: کاهش 30 درصدی مدارس غیرایمن در دولت تدبیر و امید

سیدمحمد بطحایی، در مراسم افتتاح همزمان طرح‌های زیربنایی و اقتصادی استان سمنان با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس در سالن هلال سمنان، افزود: 70درصد مدارس کشور در 12 سال گذشته غیرایمن بود، اما اکنون در دولت تدبیر و امید این میزان به 30درصد کاهش یافت.

او ادامه داد: در سال 85 حدود دو سوم مدارس کشور نیازمند تخریب و بازسازی و خطرآفرین بود. با اقدامات انجام گرفته برای بازسازی مدارس و احداث مدارس جدید، خوشبختانه امروز این نسبت برعکس شده و امروز 2 سوم مدارس کشور ایمن و تنها یک‌سوم آن نیازمند بازسازی است.

وزیر آموزش و پرورش یادآوری کرد امسال و همزمان با شروع سال تحصیلی، هشت هزار کلاس درس جدید افتتاح شد. او افزود: دولت به تنهایی از عهده احداث و بازسازی مدارس و فضاهای آموزشی برنمی‌آید و در این زمینه نیازمند کمک خیرین هستیم.

بطحایی به بهره‌برداری از 2 مدرسه در سفر کاروان تدبیر و امید به استان سمنان اشاره و اضافه کرد: مدرسه خیرساز بختیاری و پیامبر اعظم (ص) در استان سمنان با مشارکت 52درصدی خیران با کمک 21 میلیارد ریالی ساخته شد که این میزان کمک خیران چشمگیر و قابل توجه است.

او خبر داد 41 میلیارد ریال برای ساخت 2 واحد آموزشی 12 کلاسه در استان سمنان هزینه شده است. بطحایی گفت: 2 مدرسه ساخته شده با کمک خیران در استان سمنان ظرفیت پذیرش حدود 360 دانش آموز را دارد.

کشور در زمینه آموزش و پرورش به خطا رفته است و اکنون باید برای اصلاح آموزش تلاش شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: صدا و سیما با تکرار پخش آگهی کتاب های کمک آموزشی خانواده ها را تحریک و تهدید می‌کند و برخورد با این رویه از دست ما خارج است. کتاب‌های کمک‌آموزشی درسی که با حافظه‌محوری دانش‌آموزان را تحت فشار قرار دهد دشمن تربیت و تعلیم اسلامی است.

او تاکید کرد کتابهای درسی مشکل دارد و برنامه آموزشی و پرورشی باید اصلاح شود. وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: کشور در زمینه آموزش و پرورش به خطا رفته است و اکنون باید برای اصلاح آموزش تلاش شود.

بطحایی گفت: وجود مدرسه‌های غیرایمن نباید مانع از ارائه آموزش باکیفیت شود و باید تلاش شود در مدارسی که با کمک خیران، ایمن ساخته شده به آموزش کاربردی بیشتر توجه شود.

به گفته او برای آموزش کاربردی باید به دانش‌آموزان پایه اول تا سوم ابتدایی در قالب وسایل بازی و کلاس‌های بازی آموزش داده شود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مدرسه‌ها باید به بحث تربیتی در کنار آموزش مسائل علمی توجه ویژه شود، چرا که آینده کشور به دست دانش‌آموزان امروز ساخته می‌شود. فقدان شادابی و نشاط دانش آموزان در مدارس، نشان از ایراد کار در نظام آموزشی است و ضرورت دارد نشاط و شادابی در مدرسه ها تقویت شود.

او تاکید کرد مدرسه‌ها باید در آموزش مهارت‌های زندگی، راستگویی، صداقت، صبوری و از خودگذشتگی به دانش آموزان بیش از پیش تلاش کنند.

استان سمنان از لحاظ کیفیت آموزش، شرایط مطلوبی دارد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نرخ با سوادی 98.5 درصد و نرخ 99 درصدی تحت پوشش دانش‌آموزان ابتدایی در استان سمنان نشان از دانش‌پروری و فرهیختگی این استان دارد.

بیش از 120هزار دانش‌آموز در یک هزار و 100 مدرسه استان سمنان تحصیل می‌کنند. استان سمنان چهار هزار و 567 کلاس درس دارد که یک هزار و 761 کلاس تخریبی است و یک هزار و 951 کلاس به مقاوم ‌سازی نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران روزهای سه شنبه و چهارشنبه در قالب سفر کاروان تدبیر و امید در استان سمنان حضور دارد و در این سفر 78 مصوبه با 14 هزار و 660 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار