مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: ایجاد رشته های جدید هنرستانی راهکاری مناسب برای اشتغالزایی جوانان است

سنندج(پانا)-مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در جمع مسئولین حوزه آموزش متوسطه استان گفت: ایجاد و گسترش رشته های جدید هنرستانی در استان راهکاری مناسب برای اشتغال زایی جوانان است.

کد مطلب: ۸۷۶۰۰۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان: ایجاد رشته های جدید هنرستانی راهکاری مناسب برای اشتغالزایی جوانان است

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست با متولیان حوزه آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان که در سالن اجتماعات اداره کل برگزارشد؛ ضمن تشکر از تلاش و زحمات معاونت آموزش متوسطه استان، موفقیت ها و دستاوردهای این حوزه در سال جاری را قابل تجلیل دانست و گفت: خوشبختانه آموزش متوسطه استان روند مطلوب و خوبی را در پیش گرفته است.

قربانی با بیان اینکه امورات هر فردی به سه قسمت استراتژیک، مهم و روزمره تقسیم می شود؛ گفت: بیشترین وقت هر انسانی در امور روزمره صرف می شود اما باید تلاش کرد که بیشترین اهمیت را به کارهای استراتژیک اختصاص داد.

وی بر نتیجه گرایی در کارها و انجام بهینه طرح ها و برنامه ها تاکید کرد و اظهار داشت: نتیجه مثبت انجام کارها بیانگر این است که فرایند به درستی پیش می رود .

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه فرایند هدایت تحصیلی و توازن رشته ای در چند سال گذشته با مشکلات و چالش هایی روبرو بوده است؛ اظهار داشت: خوشبختانه عملکرد استان در توازن رشته ای مطلوب و قابل تقدیر بوده و توزان خوبی در بین رشته ها برقرار شده است.

قربانی همچنین عملکرد استان کردستان را در اجرای برنامه های حوزه آموزش متوسطه از جمله اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه، پوشش تحصیلی، میانگین نمرات، وضعیت مدارس شبانه روزی و...را مطلوب دانست و گفت: در اکثر این بخش ها به سمت شاخص ها و اهداف مورد نظر پیش می روند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین آموزش های فنی و حرفه ای استان در ایجاد و راه اندازی رشته های جدید هنرستانی در شهرستان ها و مناطق ؛ گفت: راه اندازی این رشته ها راهکاری مناسب برای اشتغال زایی جوانان خواهد بود.

قربانی از اختصاص اعتبار ویژه ایی برای تکمیل، تجهیز و خرید وسایل برای هنرستان های استان خبر داد و گفت: با اختصاص این اعتبار بسیاری از مشکلات هنرستان های استان برطرف خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیان برخی از چالش ها و مشکلات حوزه آموزش متوسطه استان پرداخت و وضعیت ساماندهی نیروی انسانی را یکی از برزگ ترین چالش های این حوزه عنوان کرد و گفت: باید با چاره اندیشی و تدبیر مناسب تلاش کرد این مشکلات به حداقل ممکن برسد.

در ابتدای این نشست نامدار معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان و روسای ادارات آموزش متوسطه اول و دوم، فنی و حرفه ای و کاردانش و مدارس شبانه روزی استان نیز به بیان اهم دستاوردهای و موفقیت های حوزه مربوطه و همچنین چالش های پیش رو پرداختند و در ادامه مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز به مسائل و موضوعات مطرح شده پاسخ گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار