ضرورت حمایت از مدارس شبانه روزی/ کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی شوند

رشت(پانا)-سالاری با تاکید بر حمایت از مدارس شبانه روزی استان، عدم توجه به این مراکز آموزشی را موجب بازماندگی از تحصیل برای کودکان مناطق محروم دانست.

کد مطلب: ۸۷۵۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

مصطفی سالاری» روز(دوشنبه، 12 آذر) در شورای آموزش و پرورش استان در استانداری با تبیین ویژگی های فرهنگی استان افزود: گیلان مهد فرهیختگان بسیاری است که تکریم این افراد وظیفه فرهنگی همه مسئولان و متولیان امر است. سالاری در ادامه به اعتبارات مدارس شبانه‌روزی اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مقاطعی این مدارس مورد غفلت واقع شده و به‌دلیل مشکلات مالی سعی بر کوچک‌سازی و کاهش ظرفیت آنان شد درحالیکه وجود اینگونه مدارس بهترین راهکار جهت انسداد مبادی بی‌سوادی است. وی با تاکید بر حمایت از مدارس شبانه روزی اضافه کرد: به اعتقاد بنده حمایت از این مدارس از راه‌سازی و شبکه آب و برق واجب‌تر است زیرا عدم توجه به این مراکز آموزشی موجب بازماندگی از تحصیل برای عده‌ای خاص خواهد شد.

استاندار گیلان خواستار کاهش آمار بی‌سوادی در سنین پائین شد و خاطرنشان کرد: نباید کودکی در سن مدرسه از تحصیل باز بماند.

سالاری با تاکید بر رعایت عدالت در مباحث مربوط به آمادگی کنکور برای همه دانش‌آموزان تصریح کرد: باید مباحث مربوط به کنکور را با بهره‌گیری از مشارکت مردمی در جامعه فرهنگ‌سازی تا همه دانش‌آموزان به مساوات از عدالت آموزشی برخوردار شوند.

وی با تاکید بر تشکیل کارگروهی در روستاها و بخش‌ها جهت انسداد مبادی بی‌سوادی گفت: کارگروهی متشکل از آموزش و پرورش، ثبت احوال و بخشدار تشکیل شود تا با شناسایی کودکان بی‌سواد و با بهره‌گیری از مشاوره‌های اجتماعی، خانواده این کودکان را ترغیب به تحصیل آنان کنند.

نماینده عالی دولت در استان به شناسایی بی‌سوادان و اعلام گیلان به‌عنوان منطقه سبز اشاره و بیان کرد: باید بر کاهش بی‌سوادی در سنین پائین تمرکز کنیم زیرا توجه به این مقوله منجر به کاهش جمعیت بی‌سواد استان طی چند سال آینده خواهد شد.

سالاری در ادامه فراهم‌سازی فضای شادی و نشاط برای دانش‌آموزان را امری مهم اعلام و به المپیاد ورزشی درون مدارس اشاره کرد و گفت: نباید به بهانه عدم امکانات از برگزاری چنین برنامه‌هایی غافل شد بلکه باید از امکانات و فضای موجود حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح «هزار روستا هزار زمین ورزشی» تصریح کرد: اولویت احداث این زمین‌های ورزشی جنب مدارس روستایی است تا دانش‌آموزان نیز بتوانند از این امکانات بهره گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار