اندیشکده دانش پژوهان جوان افتتاح شد

مهاجرانی: امسال المپیادها در مناطق محروم برگزار می‌شود

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد امسال در مناطق محروم مدارس معین شده‌اند تا در آنها المپیادها برگزار شود.

کد مطلب: ۸۷۵۸۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اندیشکده دانش پژوهان جوان افتتاح شد

فاطمه مهاجرانی، رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در مراسم افتتاحیه اندیشکده دانش‌پژوهان جوان به نقش تشکل‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: «تشکل‌های اجتماعی در ابتدا به شکل یک جمعیت دیده شوند و به تدریج تبدیل به سازمان شوند و جریان سازی کنند. پژوهشکده به عنوان یک نهاد جریان‌ساز باید از همین ابتدا فعالیت‌های خود را مبتنی بر جریان‌سازی اجرا کند.»

او ادامه داد: «اندیشکده دانش‌پژوهان محلی برای افزایش سرمایه‌های اجتماعی دانش آموزان است. اندیشکده محلی برای نشست و گرد هم آمدن اشخاصی است که پرچم کشور را به اهتزار در آوردند و برای اعتلای کشور تلاش کردند.»

مهاجرانی به ادغام باشگاه دانش‌پژوهان جوان با مرکز استعدادهای درخشان اشاره کرد و گفت: «پیش از این ادغام، باشگاه محلی برای گفتوگوی اعضا با یکدیگر و فضایی برای به اشتراک گذاشتن عقاید و انتقال تجارب بود.»

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان تاکید کرد نخبگان صرفا برای مدال آوری در المپیادهای علمی شرکت نمی‌کنند. او گفت: «تلاش برای رفع مشکلات جامعه و حل مسائل اجتماعی از اهداف مهم نخبگان در این مسیر است. طی بیش از ۳۰ سال گذشته دانش‌آموزان ما ۷۳۱ مدال جهانی در المپیادها و مسابقات جهانی دریافت کرده‌اند ولی با کج‌سلیقگی برخی مسئولان این ظرفیت‌ها نادیده گرفته شد.»

مهاجرانی از توجه بطحایی و نگاه ویژه او به مقوله استعداد‌های درخشان و نخبگان تشکر کرد و گفت: «ما نمی‌توانیم آنطور که باید و شاید به جریان نخبه‌پروری بدون پذیرفتن نقش آموزش و پرورش، بپردازیم.»

او برگزاری المپیادها به صورت متمرکز در تهران را یکی از اشکالات در نحوه برگزاری المپیادها دانست و گفت: «امسال در مناطق محروم نیز مدارس معین تعیین کردیم تا از ظرفیت همه مناطق بهره بگیریم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار