نگاهی به دیدار پرسپولیس و ذوب آهن در لیگ برتر ایران؛

علیرضا منصوریان و طلسم تاریخی برانکو

تهران (پانا) – پرونده دیدارهای هفته یازدهم لیگ برتر ایران با برگزاری یک بازی عقب افتاده در ورزشگاه آزادی بسته خواهد شد.

کد مطلب: ۸۷۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
علیرضا  منصوریان و طلسم تاریخی برانکو

در دیدار عقب افتاده پرسپولیس و ذوب آهن از هفته یازدهم لیگ برتر که به علت حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا به این تاریخ موکول شد، هر چند نگاه اصلی به تلاش ذوب آهن برای فرار از بحران است اما ویژه‌ترین نکته‌ای که می‌تواند این بازی را تحت تاثیر قرار دهد تقابل علیرضا منصوریان طلسم شده مقابل برانکو است؛ جایی که بهترین مربی سال‌های اخیر فوتبال ایران در تلاش برای ثبت اولین پیروزی تاریخش مقابل منصوریان است.

پرسپولیس تهران - ذوب آهن اصفهان / ساعت 16:15 ورزشگاه آزادی تهران

برانکو ایوانکوویچ (کرواسی) - علیرضا منصوریان (ایران)

آخرین دیدار روبرو: ذوب آهن 2 - پرسپولیس یک

درباره دیدارهای روبرو»

در تاریخ لیگ برتر دو تیم 34 بار با هم روبرو شده‌اند که عملکرد نزدیکی برای آنها ثبت شده است؛ پرسپولیس 12 برد و ذوب آهن 11 برد داشته‌اند و 11 بازی دو تیم هم با تساوی تمام شده است.

پرسپولیس »

پرسپولیس همراه با سپاهان تنها تیم‌های بدون باخت در این فصل لیگ برتر هستند. اما آخرین دیداری که پرسپولیس در لیگ برتر باخته مقابل همین تیم ذوب آهن در هفته بیست و نهم فصل گذشته لیگ برتر بوده است.

2- 250 روز است پرسپولیس در تهران به تیمی نباخته، آخرین باخت خانگی آنها در ورزشگاه آزادی 9 فروردین بود که این تیم مقابل سایپا 2 بر یک شکست خورد.

ذوب آهن »

1- با 9 بازی بدون برد این تیم در بحران نتیجه‌گیری به سر می‌برد و همین بحران باعث شد تا امید نمازی برکنار شده و علیرضا منصوریان جای او را بگیرد.

2- ذوب آهن در این فصل تنها دو برد داشته که هر دو برد هم در دیدارهای خارج از خانه بدست آمده است؛ این تیم مقابل نساجی و ماشین‌سازی در خانه‌شان به پیروزی رسیده است.

3- ویژه‌ترین نکته این بازی درباره علیرضا منصوریان است؛ او هیچگاه در تقابل‌های روبرو مقابل برانکو شکست نخورده است تا به نوعی تبدیل به طلسم برانکو شده باشد. حاصل 4 بار روبرو شدن منصوریان و برانکو 2 تساوی و 2 برد برای علیرضا منصوریان بوده که هر دو برد هم در ورزشگاه آزادی ثبت شده است.

4- منصوریان در تاریخ مربیگری‌اش 7 بار با حضور روی نیمکت تیم‌های پاس همدان، نفت تهران و استقلال تهران مقابل پرسپولیس قرار گرفته که حال این بازی‌ها برای منصوریان 3 برد، 3 تساوی و یک باخت بوده که آن باخت هم مربوط به 9 سال قبل و اولین تقابل او با پرسپولیس است. در آن بازی پاس در همدان 2 بر یک مغلوب پرسپولیس شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار