رئیس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:

450 هزار دانش آموز خوزستانی تحت پوشش طرح آموزش وکنترل بیماری ایدز قرار گرفتند

اهواز ( پانا ) -رئیس اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش خوزستان گفت: در حال حاضر 450 هزار نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در استان خوزستان تحت پوشش طرح کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز قرار دارند.

کد مطلب: ۸۷۵۶۴۷
لینک کوتاه کپی شد
450 هزار دانش آموز خوزستانی تحت پوشش طرح آموزش وکنترل بیماری ایدز قرار گرفتند

علی بنیادی در همایش روز جهانی پیشگیری از ایدز در اهواز اظهار کرد: آموزش و پرورش همکاری بسیار مطلوبی با حوزه بهداشت و درمان استان در خصوص ارائه آموزش های پیشگیرانه برای پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز دارد.

وی با بیان اینکه جامعه هدف طرح کنترل و پیشگیری از بیماری ایدز دانش آموزان هستند، گفت: در حال حاضر 450 هزار نفر از دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه در استان خوزستان تحت پوشش این طرح قرار دارند که این دانش آموزان می توانند به عنوان سفیران سلامت، به ارائه آموزش های پیشگیری و مقابله با بیماری ایدز در سطح جامعه بپردازند.

وی خاطر نشان کرد: روز جهانی پیشگیری از ایدز و هفته اطلاع رسانی در خصوص این بیماری فرصت مناسبی برای افزایش اطلاعات بدنه جامعه نسبت به این بیماری است البته آموزش های ما نباید به این روز محدود شود و باید استمرار داشته باشد.
بنیادی تصریح کرد: آموزش و پرورش نقش موثری در انتقال آموزش های بهداشتی در سطح جامعه و بالابردن آگاهی های عمومی نسبت به بیماری های عفونی ، واگیر و غیر واگیر ایفا می کند.
رئیس اداره سلامت وتندرستی آموزش وپرورش خوزستان بیان داشت: خود مراقبتی یکی از دستاوردهای مهم ارائه آموزش های عمومی در حوزه سلامت است که سبب ارتقای شاخص های سلامت در بین افراد مختلف می شود.

وی گفت: بالا رفتن آگاهی های عمومی نسبت به راه های انتشار این بیماری عاملی در راستای به صفر رسیدن انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر است و باید تلاش کنیم که با به کار گیری روش های پیشگیرانه، از ابتلا به این بیماری و انتقال آن جلوگیری کنیم.

بنیادی با تاکید بر اینکه مبتلایان نباید از این بیماری وحشت زده شوند، گفت: برای این بیماری روش های درمانی مطمئنی وجود دارد که این روش های درمانی میزان ویروس HIV را در بدن مبتلایان به میزان زیادی کاهش می دهد و از انتقال آن به سایرین جلوگیری می کند.

علی بنیادی اضافه کرد: در حال حاضر حدود 36 هزار نفر در کل کشور به بیماری ایدز مبتلا هستند که تعدادی از این بیماران تحت کنترل دانشگاه علوم پزشکی قرار دارند و در استان خوزستان نیز ابتلای 2 هزار و 600 نفر به این بیماری ثبت شده است

وی با اشاره به ایجاد مراکز DIC برای پیشگیری و مقابله با بیماری هایی مثل ایدز و هپاتیت گفت: این مراکز با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از اعتیاد ایجاد شده اند و از آنجا که برخی معتادان تزریقی به بیماری‌هایی مانند هپاتیت، ایدز و HIV مبتلا هستند با مراجعه به این مراکز از امکانات رایگانی همچون سرنگ برخوردار می‌شوند تا از شیوع این گونه بیماری‌ها جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بیماری ایدز خاص فرد با گروه های خاصی از جمعیت نیست و هر فردی در هر سنی در خطر ابتلا به این بیماری قرار دارد که در حال حاضر ابتلا افراد به بیماری از طریق تست هایی مثل رپید تست (Rapid test) به سرعت تشخیص داده می شود و این شخص می تواند فرآیند درمانی خود را پیگیری کند.

گفتنی است؛ همایش استانی روز جهانی ایدز با شعار « برای پیشگیری از ایدز من هم آزمایش می دهم» بمناسبت روزجهانی پیشگیری از ایدز در دبیرستان عفاف آموزش و پرورش ناحیه 3 اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار