زنگنه: بیشترین فشارها برای جلوگیری از صادرات نفتی و پتروشیمی است

تهران (پانا) - وزیر نفت تاکید کرد «اکنون بیشترین فشار وارد بر کشور در زمینه این است که نتوانیم نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را صادر کنیم»

کد مطلب: ۸۷۵۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
زنگنه: بیشترین فشارها برای جلوگیری از صادرات نفتی و پتروشیمی است

به گزارش وزارت نفت، بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در نوزدهمین نشست تخصصی فرماندهان پایگاه‎های بسیج وزارت نفت گفت: به معنای واقعی در یک جنگ سرد به سر می‎بریم.

زنگنه ادامه داد: هدف آمریکا و متحدان منطقه‎ای آن، این است که از طریق اعمال فشار و کمبودهای اقتصادی، در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بگویند ما به بن‎بست رسیده‎ایم.

وی تاکید کرد امروز بخش نفت، گاز و پتروشیمی در خط مقدم جنگ سرد است و افزود: دشمنان می‎دانند از طرفی تولیدات ما بیش از نیاز داخلی است و برای درآمدزایی باید نسبت به صادرات اقدام کنیم و از طرف دیگر برای تامین برخی نیازها به ارز نیاز داریم.

افشای اطلاعات مربوط به نفت، کمک به دشمن است

وزیر نفت از شرایط فعلی به عنوان سنگین‎ترین محاصره اقتصادی علیه ایران نام برد و افزود: امروز جمعی از همکاران شما بدون سروصدا همه تلاش خود را به کار بسته‎ اند تا تولید و صادرات نفت، گاز، فرآورده‎های نفتی و محصولات پتروشیمی را زنده نگه دارند.

زنگنه گفت: باید بدون سر و صدا کار کنیم. هر اطلاعاتی که بدهیم به دشمن کمک کرده‎ایم و آنها متوجه می‎شوند چه در سر داریم؛ همانگونه که هیچ فرمانده‎ای در جنگ، زمان، مسیر و ساعت حمله را اعلام نمی‎کرد.

وی یادآوری کرد: در جنگ هر روز شهید و مجروح می‎آید و عواطف و احساسات و روحیه وطن‎خواهی و دینداری تحریک می‎شود اما در جنگ سرد اینطور نیست. صدای شلیک و بمبی نمی‎آید اما بدتر از آن به کشور فشار وارد می‎کنند.

وزیر نفت تصریح کرد: جای هیچ‎گونه کوتاهی نیست، زیرا اگر یک لحظه کوتاهی کنیم، همه زحمات و خون‎هایی که برای اسلام و انقلاب به زمین ریخته شده است هدر می رود.

«باید هوشیار باشیم و با همه توان و قدرت ایستادگی کنیم».

اولویت، تامین نیازهای اصلی مردم و کارخانه هاست

وزیر نفت به رویکردهای اولویت‎دار دولت در شرایط فعلی اشاره کرد و گفت: زمانی که صادرات کم می‎شود، درآمد نیز کاهش می‎یابد و به دنبال آن، عرضه کالا محدود می‎شود.

وی اضافه کرد: رویکرد مهم دولت، تامین نیازهای اصلی مردم در حوزه‎های مربوط به خوراک، دارو و تجهیزات پزشکی است؛ همچنین مواد مورد نیاز کارخانه‎های اصلی باید تامین شود تا این کارخانه‎ها به فعالیت‌ خود ادامه دهند.
وزیر نفت بر اهمیت امیدآفرینی تاکید کرد و گفت: همه تلاش‌ عده‎ای این است که آینده‎ای تیره و تاریک برای مردم ترسیم کنند و بگویند نابود می‎شویم اما اینگونه نیست.

زنگنه ادامه داد: برخی در تلاشند از این وضعیت برای ثروت ‎اندوزی خود استفاده کنند و ببرند، بخورند و بار خود را ببندند. بخشی از اینها را می‎توان با نظارت‎های رسمی کنترل کرد که دولت نیز انجام می‎دهد.

فساد را فریاد بزنید

وزیر نفت گفت: در مقابل فساد که همانند موریانه برای بدنه جامعه است، نباید کوتاه آمد؛ حال این فساد از جانب هر که می‎خواهد باشد.
«نمی‎گویم اگر از فسادی خبردار شدید به من بگویید؛ می‎گویم آن را فریاد بزنید. باید با فاسد برخورد کرد و این حساسیت در شرایط فعلی که مردم گرفتار حداقل‎های زندگی شده اند، باید دوچندان باشد».

وی ادامه داد: امروز باید بدون چشم‎داشت کار کنیم. نگوییم چرا ما هم مثل بقیه که برمی‎دارند و می‎روند، نباشیم؟ نگوییم چرا ما باید از بقیه عقب بمانیم؟ ما باید کار درست را انجام دهیم. ما نیروهای انقلابی هستیم؛ ما مدعی هستیم فرزند انقلابیم. پس باید بسیار خیر برسانیم و کم برداشت کنیم و باید بیش از هر زمان دیگری، نماد فداکاری و الگو باشیم.

زنگنه بر لزوم جوانگرایی و حضور بانوان در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: به برکت جمهوری اسلامی تحول عظیمی در زمینه اشتغال زنان ایجاد شده است اما هنوز در برخی سازمان‎ها هیچ مدیر زنی وجود ندارد. به طور مثال در شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب، یک مدیر خانم نداریم. باید به این فرآیند کمک کنیم،‌ زیرا حضور بانوان به مبارزه بیشتر با فساد کمک می‎کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار