مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: معلولان حضور موثری در عرصه‌های مختلف دارند

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: معلولان حضور موثری در عرصه‌های مختلف دارند.

کد مطلب: ۸۷۵۳۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان: معلولان حضور موثری در عرصه‌های مختلف دارند

محمد پورداود در همایش روز جهانی معلولان با بیان این که هدف از انتخاب این روز ارتقای جایگاه اجتماعی معلولان در جامعه است، اظهار کرد: امروزه شاهد آن هستیم که معلولان در همه عرصه‌ها حضور فعال دارند.

پورداود با اشاره به وجود بیش از 500 میلیون معلول در جهان، گفت: خوشبختانه در ربع قرن اخیر کوشش‌هایی برای رفع مشکلات این قشر انجام گرفته است.

وی با بیان این که در فرهنگ دینی و احادیث اهل بیت(ع) به نوع‌دوستی توجه شده است، تصریح کرد: باید به نیازهای معلولان در کشور بیش از بیش توجه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: افراد معلول باید از حقوق اساسی در زمینه های مختلف آموزشی، پرورشی و حیات برخوردار باشند.

پورداود با اشاره به تحصیل 3 هزار و 366 دانش‌آموز با نیازهای ویژه در 378 کلاس درس در استان، گفت: ایجاد فرصت‌های برابر یکی از خواسته‌های معلولان است.

وی با بیان این که ما می‌توانیم از ظرفیت معلولان در کشور استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: شهرداری می‌تواند با مناسب‌سازی معابر شهری و ساخت شهر بدون مانع در این امر معلولان را یاری رساند.

گفتنی است در این مراسم که سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استان، معاون پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی و جمعی دیگر از مسوولین نیز حضور داشتند، از دانش آموزان با نیازهای ویژه برتر در مسابقات فرهنگی و ورزشی تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار