تلفن‌های هوشمند نوجوانان را نابالغ نگه می‌دارد

تهران (پانا) - نسل سلفی و تلفن های هوشمند چگونه پیشرفت خواهند کرد؟ ویژگی های این نسل چیست؟ پاسخ این سوال در کتاب روانشناس آمریکایی جین توماس آمده است.

کد مطلب: ۸۷۵۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد
تلفن‌های هوشمند نوجوانان را نابالغ نگه می‌دارد

او رفتار جوانان آمریکایی متولد 1995 میلادی به بعد را بررسی کرد و نتیجه گرفت که صفحه نمایش‌ها و گوشی‌های هوشمند به طور خاص موجب نابالغی نوجوانان می‌شود و روابط اجتماعی را قطع می‌کند یا در حالت محدودیت نگه می‌‌دارد.

توماس رفتار و اختلالات جوانان آمریکایی را متاثر از خانواده، زندگی جنسی و سیاسی توصیف می‌کند اما بخش زیادی از این اختلالات را به تلفن‌های همراه مرتبط می‌داند. به گفته وی، میان استفاده از گوشی‌های هوشمند و افسردگی و بی‌تحرکی اجتماعی ارتباطاتی وجود دارد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان با نظر توماس مخالفند و می گویند مطالعات کافی و داده‌های لازم برای حمایت از صحبت‌های وی وجود ندارد.

گروهی بر این باورند، درست است که استفاده بی‌رویه از رسانه‌ها می تواند جوانان را نابود کند اما می‌توان گفت آنان برای غلبه بر ناامیدی و ناراحتی که از آن رنج می برند، خود را با این لوازم سرگرم می‌کنند و می‌توانند به صورت همزمان به نتایج مثبت و منفی این لوازم برسند.

منبع: خبرگزاری فرانسه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار