مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

شرکت 6 تیم دانش آموزی استان در دومین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک کشور

اهواز (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان از اعزام 6 تیم دانش آموزی مدارس استعدادهای درخشان استان به دومین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک قطب 4 کشور خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۵۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 6 تیم دانش آموزی استان در دومین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک کشور

محمد تقی زاده اظهار کرد: پیشرفت هر جامعه ای بر پایه بهره گیری از اندیشه های علمی نسل های گذشته و نوآوری در زمینه های مختلف علمی استوار است.

وی در ادامه افزود: چشم انداز اصلی فعالیت های پژوهشی، پرورش دانش آموزان کارآفرین است. بنابراین کارگاه های علمی با محوریت فعالیت های گروهی دانش آموزان برگزار می شوند.

تقی زاده با اشاره به اعزام 6 تیم 4 نفری به دومین کارسوق ملی مهندسی ژنتیک قطب 4 کشور، توضیح داد: دانش آموزان پایه هشتم و نهم دبیرستان های استعدادهای درخشان استان در روزهای اول و دوم آذر ماه 97 برای شرکت کارگاه های علمی و آزمایشگاهی اعزام شدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، گفت: دانش آموزان دبیرستان های استعدادهای درخشان فرزانگان 2 و شهید بهشتی 1 اهواز، فرزانگان و شهید بهشتی بهبهان و فرزانگان و شیخ انصاری دزفول در این کارگاه های علمی و آزمایشگاهی شرکت کردند.

وی با اظهار اینکه کارسوق ملی مهندسی ژنتیک قطب 4 کشور در استان فارس برگزار شده است، خاطر نشان کرد: دانشکده علوم دانشگاه شیراز میزبان دانش آموزان خوزستانی بوده است.

تقی زاده با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های کارگاهی علاوه بر تثبت یادگیری سبب کسب مهارت‌های مورد نیاز برای فرد و جامعه می شود، تصریح کرد: دانش آموزانی که در مرحله منطقه ای و استانی موفق به کسب رتبه های برتر می شوند به عنوان منتخبین استان خوزستان در مرحله قطبی شرکت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در ادامه افزود: دانش آموزان برگزیده مرحله قطبی برای شرکت در آزمون مرحله کشوری در تهران اعزام خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: تجهیز و ساخت آزمایشگاه در مدارس بر اساس راهکارهای سند تحول بنیادین انجام می شود.

تقی زاده افزود: انجام فعالیت های آزمایشگاهی در ارتقای سطح یادگیری دانش آموزان و ماندگاری مفاهیم آموخته شده تاثیر بسزایی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان در پایان، گفت: زمینه های نوآوری و خلاقیت دانش آموزان در آزمون های علمی و پژوهشی فراهم می شود و به کسب مهارت هایی منجر می شود که در زندگی روزمره آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار