مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: مجلس با نگاهی مثبت به عملکرد ظریف می نگرد

تهران (پانا) - عضوکمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به تلاش هایی که وزیر امورخارجه در سطح منطقه‌ای و جهانی برای بهبود مناسبات کشورمان و حل و فصل مسائل بین المللی در این شرایط داشته، استیضاح وی به مصلحت نیست و نگاه مجلس نیز نسبت به عملکرد او مثبت است.

کد مطلب: ۸۷۴۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مسعود گودرزی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: مجلس با نگاهی مثبت به عملکرد ظریف می نگرد

مسعود گودرزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این روزها تعدادی از نمایندگان مجلس پیگیر استیضاح محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان هستند و این در حالی است که برای برون رفت از وضعیت و شرایطی که در آن قرار داریم باید راه انسجام را در پیش بگیریم.
وی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی نیازمند این هستیم که فشارهای داخلی بر وزیر امور خارجه کشورمان کم شود و وی بتواند با فراغ بال بیشتری مسائل دیپلماسی و موضوعات مربوط به سیاست خارجی را پیگیری کند.
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس اظهار داشت: برخی از مراجع تقلید هم به این موضوع اشاره داشته و با این استیضاح مخالفت کرده اند.
گودرزی با تاکید بر اینکه وزیر خارجه کشورمان قطعا فرد موفقی است و کارها و وظایفش را به درستی انجام می دهد، تصریح کرد: با توجه به تلاش ها و دلسوزی هایی که ظریف در سطح منطقه‌ای و بین المللی برای بهبود مناسبات کشورمان و حل و فصل مسائل بین المللی در این شرایط داشته، استیضاح وی درست نیست.
وی با بیان این مطلب ادامه داد: در واقع باید بگویم که در شرایط فعلی، استیضاح وزیر خارجه به هیچ عنوان به مصلحت و به نفع کشور نیست.

مجلس به عملکرد ظریف نگاه مثبتی دارد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: موضوع دیگر این است که تعداد متقاضیان استیضاح در مجلس زیاد نیست و البته این موضوع باید در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی شود، اما در مورد دیدگاه پارلمان نسبت به وزیر امور خارجه، باید بگویم چند مرتبه‌ای که ایشان برای پاسخگویی به سئوالات برخی از نمایندگان به مجلس آمد، کارت زرد نگرفت و این موضوع نشان می دهد که مجلس به عملکرد ظریف نگاه مثبتی دارد.
گودرزی خاطرنشان کرد: مساله دیگر موضوعات مطرح شده توسط وزیر خارجه است. اگر آقای ظریف مدارک و اسناد خود را در این زمینه ارائه دهد، مجلس پیگیری های لازم را انجام می دهد و هیچ فرد یا گروهی حق برافروخته شدن هم ندارد.
وی عنوان کرد: در نظام اسلامی، فرد یا افرادی که تخلف می کنند، نباید حریم امنیتی داشته باشند و این موضوعی است که در مقابله با جرمی مانند پولشویی کاملا صدق می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار