معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های تهران:

درس تفکر و سبک زندگی یک منبع و زمینه ساز غنی تربیتی است

شهریار (پانا) - نشست هم اندیشی کارشناسان امور تربیتی و سرگروه های آموزش درس تفکر و سبک زندگی مناطق تابعه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران با حضور معاون پرورش و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران، رئیس اداره امور تربیتی وزارت آموزش و پرورش و دهقان نیری از دبیرخانه الگوی برتر در سالن هم اندیشی اردوگاه شهید منتظری در شهرستان شهریار برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
درس تفکر و سبک زندگی یک منبع و زمینه ساز غنی تربیتی است

سید مجتبی هاشمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران گفت: امروزه به دلیل پیچیدگی هایی که در مباحث اجتماعی وجود دارد، جامعه در حال تغییر و گذر می باشد لذا آموزش و پرورش هم به عنوان یک نهاد تربیتی چند بعدی از این تغییرات متاثر است و باید تلاش کنیم با زبان و شیوه های جدید بتوانیم نیازهای اصلی دانش آموزان را تامین کنیم و همچنان حرکت در مسیر رو به جلو داشته باشیم.

هاشمی گفت: ما تربیت را صرفا در حوزه پرورشی نباید ببینیم، چرا که گسترده تر از پرورش است و مسلما هم آموزش و هم پرورش را شامل می شود.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین اذعان داشت: زمانی که ما می خواستیم به سند تحول بنیادین رجوع کنیم،باید این موضوع را مد نظر قرار بدهیم که نگاه به آموزش و پرورش به چه معناست و این سند که در راستای اهداف نظام آموزشی تدوین شده و جهت دهنده آن است چگونه در پیشبرد اهداف به ما کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: واقعیت این است که ما باید تلاش کنیم این سند را تحلیل کنیم و آنرا به مرحله اجرا دربیاوریم چرا که وجود سند برای ما الزامی است و از آن باید به عنوان یک راهکار استفاده کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهرستان های تهران باتوجه با زیر نظام های این سند بیان کرد: شش زیر نظام در این سند قرار دارد که مورد توجه قرار گرفته و ۳۵۰ برنامه در این زیر نظام ها آماده هستند.

هاشمی با اشاره به این که درس تفکر و سبک زندگی یک منبع و زمینه ساز برای تربیت است، خطاب به سرگروه ها و کارشناسان آموزشی درس تفکر و سبک زندگی بیان کرد: صیانت از این کار بر عهده شما مسئولین است لذا شما باید در بازدید از مدارس کوتاهی نکرده تا بتوانید در گسترش و شکوفایی این درس گام های بیشتری برداریم.

/ خبرنگار: سارا وثاق/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار