افزایش 10 درصدی زعفران در بافق

یزد (پانا) - مدیر جهادکشاورزی بافق از برداشت 200 کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان خبر داد و گفت: تولید طلای سرخ، امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش دارد.

کد مطلب: ۸۷۴۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 10 درصدی زعفران در بافق

حمید عسکری باقرآبادی سطح زیر کشت زعفران در شهرستان بافق را 75هکتار دانست که از این مقدار 50 هکتار بارور و بقیه غیر بارور است.
وی افزود: از هر هکتار سطح زیرکشت زعفران در شهرستان بافق بیش از 2.6 کیلوگرم محصول برداشت شده که نسبت به پارسال 10 درصد افزایش نشان می دهد.
این مقام مسئول آموزش، توزیع پیاز مرغوب و اصلاح شده، مراجعه مداوم کارشناسان به مزارع و آبیاری به موقع را از خدمات جهاد کشاورزی بافق و علل افزایش محصول زعفران در این شهرستان اعلام کرد.
وی توصیه کرد: بهره برداران برای برداشت بیشتر محصول در مراحل داشت نسبت به وجین و مبارزه با علف های هرز مزارع زعفران و کود دهی مناسب اقدام کنند.
مدیرچهاد کشاورزی شهرستان بافق تشویق و ترغیب کشاورزان را به کشت این محصول کم آب خواه موثر خواند و بیان کرد: هم اینک افزون بر 570 بهره بردار در حوزه کاشت و برداشت زعفران فعالیت دارند.
این محصول از شهرستان بافق به بازارهای داخلی و بعضا به کشورهای همسایه صادر می شود.
عسکری همچنین از انعقاد تفاهم نامه پنج ساله بین جهاد کشاورزی شهرستان بافق با پزوهشکده زعفران کشور خبر داد و خاطرنشان کرد:این پژوهشکده در بحث تحقیقات و آموزش کاشت و داشت و برداشت این محصول با جهاد همکاری خواهد داشت.
مساحت کل زمین های زراعی و باغی شهرستان بافق پنج هزار و 227 هکتار است که توسط 172 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق و 121 رشته قنات آبیاری می شود.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری بافق در فاصله 110 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار