سرپرست سازمان توسعه تجارت: صادرات غیرنفتی 13.5 درصد افزایش یافت

تهران (پانا) - سرپرست سازمان توسعه تجارت می‌گوید صادرات در هفت ماه امسال با عبور از مرز ۲۷ میلیارد دلار، نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۳.۵ درصد رشد داشته است.

کد مطلب: ۸۷۴۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
سرپرست سازمان توسعه تجارت: صادرات غیرنفتی 13.5 درصد افزایش یافت

به گزارش صدا وسیما، محمدرضا مودودی با حضور بخش خبری شبکه یک سیما افزود: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و نگرش برون‌گرایی که لازمه توسعه صادرات است از سال ۱۳۹۴ مشوق‌های صادراتی دوباره احیاء شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: بخشی از این مشوق‌ها پرداخت شد و پارسال پرداختی نداشتیم اما امسال دوباره این بحث مطرح و ابلاغ شد.

مودودی اضافه کرد: بسته مشوق‌های صادراتی با هدف توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی تدوین شده است تا شرکت‌های ما در بخش صادرات تقویت شوند.

وی افزود: می‌خواهیم شرکت‌هایی در حد رقابتی بین‌المللی ایجاد کنیم تا بتوانند با فضای رقابت‌پذیری بین‌المللی آشنا شوند و فنون مذاکره را یاد گیرند و حضور در بازارهای جهانی را تجربه و توانمندی‌های خود را به جهان ارائه کنند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به رشد ۱۳.۵ درصدی صادرات در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، گفت: این روند در ماه هشتم افزایش یافته است و همه این افزایش‌ها بدون مشوق‌های صادراتی بود.

مودودی افزود: امیدواریم به هدف صادراتی امسال یعنی عبور از ۵۴ میلیارد دلار برسیم.

مودودی با بیان اینکه مشوق‌ها، زیر ساخت‌های توسعه صادرات را مستحکم می‌کند، گفت: قرار شد از محل منابع افزایش یک درصد نرخ موثر تعرفه برای واردات اقلامی غیر از دارو و کالاهای اساسی، صادرکنندگان را تشویق کنیم.

وی افزود: واردات ۱۳۰۰ قلم کالا را ممنوع کردیم در نتیجه درآمد دولت در این بخش کاهش یافت اما پیش‌بینی ما این است از طریق حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، هیات‌های تجاری و ایجاد دفتر در خارج از کشور و ثبت برندهای ایرانی در خارج از کشور، صادرات را تقویت کنیم و بخشی از سود تسهیلات بانکی صادرکنندگان را پرداخت کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ابراز امیدواری کرد که صادرکنندگان، ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند.

وی افزود: هر شرکتی که ارز خود را به کشور برنگرداند مشمول معافیت‌ها و مشوق‌ها نخواهد شد و متخلف محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار