در گفت‌وگو با پانا

مولاوردی: ریشه عمل‌های گوش الاغی و چشم گربه‌ای باید بررسی شود

دستیار سابق رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی: نمی‌دانم نماینده مجلس با استناد به چه ماده قانونی گفته عمل جراحی گوش الاغی جرم است

تهران (پانا) - دستیار سابق رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی می‌گوید باید ریشه و علت عمل‌های گوش الاغی و چشم گربه‌ای را بررسی کرد و متناسب با آن راه‌حل ارائه کرد.

کد مطلب: ۸۷۴۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد
مولاوردی: ریشه عمل‌های گوش الاغی و چشم گربه‌ای باید بررسی شود

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با پانا درباره جراحی‌های نامتعارف چشم گربه‌ای و گوش الاغی و قابل جرم بودن اینگونه جراحی‌ها گفت: خبری را به نقل از یکی از اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شنیدم که اعلام کرده بود اینگونه عمل‌ها جرم محسوب می‌شود اما متوجه نشدم به کدام ماده قانونی استناد کرده است.

دستیار سابق رئیس‌جمهوری در حقوق شهروندی افزود: باید دید که بر چه استنادی اینگونه عمل‌ها جرم تلقی شده است چون جرم تعریف دارد و طبق قانون باید برای آن مجازات یا اقدامات تامینی و تربیتی پیش‌بینی شده باشد. برای ما هم سوال بود که جرم بودن این عمل‌های جراحی از این به بعد قرار است در قالب طرحی بررسی شود یا قرار است مجازات اعمال شود. بنابراین جزئیات را متوجه نشدیم که به استناد به کدام ماده قانونی قابل جرم است.

وی گفت: اگر واقعا چنین عمل‌هایی خیلی رایج باشد نه اینکه استثنائا یکی دو نفر این کار را کرده باشند، باید ریشه آن را بررسی کرد چون خودش معلول است و باید علت را بررسی کرد و متناسب به آن راه‌حل ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار