در گفت‌وگو با پانا

مربی سابق تیم ملی بسکتبال: افرادی که در این مقطع جوان‌گرایی در تیم ملی را مطرح می‌کنند چیزی از بسکتبال نمی‌فهمند

(پانا) - مصطفی هاشمی، مربی سابق تیم ملی بسکتبال معتقد است عنوان کردن جوان‌گرایی در تیم ملی در مقطع حساسی مانند انتخابی جام جهانی یا به علت نفهمیدن بسکتبال است یا اینکه هدف خاصی از طرح کردن آن در میان است.

کد مطلب: ۸۷۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد
مربی سابق تیم ملی بسکتبال: افرادی که در این مقطع جوان‌گرایی  در تیم ملی را مطرح می‌کنند چیزی از بسکتبال نمی‌فهمند

تیم ملی بسکتبال ایران در ادامه رقابت‌های انتخابی جام جهانی مقابل استرالیا متحمل شکست سنگینی با نتیجه 76 بر 47 شد. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم ملی بسکتبال ایران بدون حضور بازیکنان باتجربه همچون صمد نیکخواه بهرامی، حامد حدادی، سجاد مشایخی و ارسلان کاظمی راهی ملبورن شد و خیلی از اهالی بسکتبال هم نبود این بازیکنان را در شکست تیم ملی بی‌تأثیر نمی‌دانند.

مصطفی هاشمی کارشناس و مربی بسکتبال در گفت‌وگو با پانا در خصوص بازی ایران مقابل استرالیا گفت: من بازی را از تلویزیون دیدم و به همین دلیل ممکن است خیلی نتوانم تحلیل درستی از این بازی داشته باشم اما به نظرم با توجه به بازی‌ای که من دیدم تیم ایران می‌توانست بهتر از این بازی کند و بازی را کنترل کند. این بازی نوسانات زیادی داشت و تیم ایران می‌توانست به آسانی آنها را کنترل کند اما به هر حال بسکتبال همین است.

وی ادامه داد: به نظرم این باخت درس‌های خوبی به بازیکنان ما داد و به طور حتم در بازی بعد مقابل فیلیپین از آن استفاده خواهند کرد، آنها باید باخت مقابل استرالیا را فراموش و به بازی مقابل فیلیپین فکر کنند.

مربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران درباره حضور نداشتن بازیکنان با تجربه و شکست تیم در غیاب آنها اظهار کرد: درباره حضور نداشتن این بازیکنان کادر فنی باید پاسخگو باشد و من اطلاعات زیادی ندارم چون از تیم دور هستم و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است که آنها در کنار تیم نبودند. اما در خصوص جوانگرایی که مدت‌هاست می‌بینم در بسکتبال صحبتش مطرح است واقعاً متوجه نمی‌شوم به چه معنی است. تیم ملی یک مملکت در یک زمان و مکان خاص به یک سری افراد نیاز دارد و من نمی‌دانم یعنی چه که از بازیکنان پیر و جوان صحبت می‌کنند. به نظرم کسانی که در این مقطع موضوع جوان‌گرایی را مطرح می‌کنند از بسکتبال چیزی نمی‌دانند یا اینکه از گفتن این جمله هدف خاصی دارند.

هاشمی در پایان گفت: تیم ملی بسکتبال به طور حتم در بازی مقابل فیلیپین بهتر عمل خواهد کرد و شک نکنید این تیم می‌تواند سهمیه جهانی را کسب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار