فاطمه مهاجرانی:

مدال آوران المپیادهای علمی باید در یک کلام شهروند خوبی باشند

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی دارندگان طلای المپیادهای علمی در سال 97 تاکید کرد که دانش پژوهان باید در کنار موضوعات علمی، قدردانی از فرصت‌ها و شکرگذاری از خداوند را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و باید در یک کلام شهروند خوبی باشند .

کد مطلب: ۸۷۴۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد
مدال آوران المپیادهای علمی باید در یک کلام شهروند خوبی باشند

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش، فاطمه مهاجرانی با بیان اینکه کمبود امکانات باعث نمی‌شود که ما از عملکردهای اساسی خودمان دور شویم افزود: با همین شرایط دانش‌آموزان ما رتبه‌های بسیار خوبی در مسابقات المپیادهای جهانی کسب کردند.

او افزود: تا کنون امکانات فرهنگی قوی نداشتیم ولی تلاش می‌کنیم که این موضوع را هم برطرف کنیم چرا که معتقدیم انسان کامل، کسی است که در همه ابعاد و وجوه رشد کند.

مهاجرانی افزود: ما به دنبال انسان‌هایی که فقط مغز تحلیل گری داشته باشند نیستیم، بلکه انسان‌هایی را می‌خواهیم که علاوه بر قدرت فکری و علمی، درست زندگی کردن را یاد داشته باشند.

او در ادامه افزود: به همین خاطر دانش‌آموزان و دانش پژوهان باید علاوه بر مسائل علمی ، مهارت‌های زندگی کردن در محیط‌های جمعی را یاد بگیرند و تمرین کنند.

مهاجرانی خطاب به خانواده‌ها گفت: به طور قطع شما از فرزندانتان انتظار دارید علاوه بر اینکه مدال آور باشند ، درد اجتماع را نیز داشته و راه درست زندگی کردن را هم بدانند و در یک کلام شهروند خوبی باشند.

او افزود: یکی از برنامه‌های ما این است مهارت‌های زندگی و ارتباط جمعی را به دانش‌آموزان در کنار موضوعات علمی و درسی، آموزش دهیم.

مهاجرانی گفت: با توجه به اینکه فضای علمی اینجا به نسبت دانشگاه ها به شدت سنگین ترهست، به همین خاطر برای دانش‌آموزان برنامه های گوناگونی در نظر گرفته شده است.

او همچنین گفت: دانش‌آموزان باید نسبت به موضوعات اجتماعی، تاریخی و پیرامونی خود درک درستی داشته باشند.

مهاجرانی با بیان اینکه ما مدال آورانی که انسان‌های خشنودی نباشند و خوشرویی از زندگی نداشته باشند نمی‌خواهیم، افزود: مدال آوری و خوشنودی از زندگی دو مقوله مهم و مجزا از هم هستند که باید به هر دو موضوع پرداخته شود و اگر دانش‌آموزان ما احساس ناخشنودی از زندگی می‌کنند وظیفه ماست که آن را بررسی کنیم.

او ادامه داد: قدردانی از فرصت‌ها و شکر گذاری از خداوند موضوعات بسیار مهم و جدی هستند که باید در کنار مسائل علمی از سوی دانش پژوهان به آن پرداخته شود .

مهاجرانی در پایان گفت: آنچه ما از دانش پژوهان انتظار داریم صرفا پرداختن به مسائل علمی نیست بلکه ترکیبی از زندگی همراه با پرداختن به موضوعاتی از قبیل زیست محیطی ، تاریخی، اجتماعی، دینی ، ورزشی و ... است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار