رئیس پلیس پیشگیری ناجا:

تا پایان سال ‌۹۸ پلیس تمام استان‌ها به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود

اردبیل (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ تمامی استان‌ها از امکانات لباس دوربین‌دار پلیس برخوردار خواهند شد، گفت: لباس‌های دوربین‌دار پلیس در حوزه برخورد و رفتار کارکنان کمک زیادی به این مجموعه کرده است.

کد مطلب: ۸۷۴۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
تا پایان سال ‌۹۸ پلیس تمام استان‌ها به لباس دوربین‌دار مجهز می‌شود

سردار محمد شرفی در نشست با خبرنگاران واصحاب رسانه دراردبیل اظهار داشت: یکی از موضوعات تحولی در حوزه آیتی و فناوری، دوربین دار شدن لباس‌های پلیس است که این طرح نتایج بسیار خوبی تا کنون داشته و سند خوب و محکمی برای جرائم می‌باشد چرا که صحت حادثه و صحنه‌ها متهم یا شاکی یا در عملیات‌های مختلف به خوبی نمایان می‌شود و قابل تشخیص بوده و برای محاکمه و پرونده‌های قضایی عمکرد خوبی را ارائه می‌دهد .

وی بابیان اینکه این طرح در 5 استان به صورت پایلوت اجرایی شده و تا پایان سال 98 تمامی استان‌ها از امکانات لباس دوربین دار پلیس برخوردار خواهند شد، افزود: لباس‌های دوربین دار پلیس در حوزه برخورد و رفتار کارکنان کمک زیادی به این مجموعه کرده است .
رئیس پلیس پیشگیری ناجا در ادامه به دیگر اولویت‌های نیروی انتظامی اشاره و تصریح کرد: در بحث توسعه کیفی و کمی شاخص‌های ارائه خدمات انتظامی به مردم عزیز و بهینه سازی این شاخص‌ها ائم از حقوق شهروندی از دیگر مباحث مهم و اولیت دار است .

وی اضافه کرد: در همین راستا طبق برنامه ریز‌های انجام یافته در انتهای سال 97 تمامی تحت نظرگاه‌های پلیس مجهز به پوشش تصویری خواهند شد .

سردار شرفی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در راستای بحث شاخص‌های حقوق شهروندی هم براساس آیین دادرسی کیفری، تکالیفی نسبت به شهروندان به پلیس ابلاغ شده بود که ما مکلف بودیم با برگزاری دوره‌های تعالی و استانداردسازی کارکنان را به مقطعی از مهارت‌ها برسانیم که در هر مرحله‌ای از عملیات انتظامی، شاخص‌های حقوق شهروندی را رعایت کنند .

وی با بیان اینکه ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و ارائه خدمات آسان با کمترین هزینه و تکریم مردم، مورد تایید ناجاست، گفت: ‌یکی از موضوعاتی که ناجا به آن توجه ویژه‌ای دارد، قناعت و صرفه‌جویی در نیروی انسانی است و با توجه به افزایش جمعیت، ارائه خدمات به مردم، به صورت سنتی دیگر جوابگو نیست .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: از مهمترین اولیت‌های ناجا ارائه خدمات الکترونیکی به مردم و ارائه آسان خدمات با کمترین هزینه و تکریم مردم است .

وی با بیان اینکه در سال گذشته 30 میلیون مراجعه به کلانتری‌ها صورت گرفت، افزود: با راه‌اندازی این سامانه‌ها این مراجعه به 5 میلیون بار کاهش یافته است .

سردار شرفی با بیان اینکه در سال گذشته 7 فقره از کار‌های کلانتری برون‌سپاری شد، گفت: هفت عنوان ماموریت کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به پلیس+10 برون‌سپاری شده که می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش مراجعه مردم به کلانتری داشته باشد .

وی با بیان اینکه 40 سامانه طراحی شده و آماده کار است، گفت: پیش بینی شده است که اگر بودجه به خوبی تزریق شود، می‌توانیم در این حوزه به خوبی فعالیت کنیم و حضور مردم در کلانتری‌ها را کاهش دهیم .

رئیس پلیس پیشگیری ناجا در خصوص اجرای طرح کلانتری سیار در مناطق روستایی و محروم کشور خبر داد و افزود: خدمات پلیس در تمام مناطق جغرافیایی کشور قابل مشاهده خواهد بود که یکی از این‌ها کلانتری سیار در مناطق دور افتاده، روستا‌ها و محروم برای ارائه خدمات مشاوره است .

سردار شرفی با بیان اینکه تا پایان سال 98 در تمامی کلانتری‌های متخصصین مشاور و مددکار انجام وظیفه خواهند کرد، گفت: با وجود مددکاران و مشاورها در تمامی کلانتری‌ها بخشی از مشکلات مردم به دست مشاوران دفع می‌شود .

در آخر این نشست رئیس پلیس پیشگیری ناجا اظهار داشت: 75 درصدد از پرونده‌های تشکیل شده در ناجا منجر به سازش می‌شود و امیدواریم این سازش‌ها بسیار افزایش یابد چرا که این سازش‌ها به نفع امنیت در جامعه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار