مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه پسرانه سما ایوانکی برگزار شد

گرمسار (پانا) - مراسم اجرای مانور زلزله باحضور محمدخانی شهردار ایوانکی، عرب شهراب معاون اداره آموزش و پرورش شهرستان گرمسار، اسدزاده رئیس آموزش و پرورش ایوانکی، شصتی مدیر مدرسه و جمعی از کارکنان هلال احمر و مسئولین ذیربط در مدرسه پسرانه سما ایوانکی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۳۵۶
لینک کوتاه کپی شد
مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدرسه پسرانه سما ایوانکی برگزار شد

در این مانور، سناریوی یک زلزله پر قدرت اجرا و دانش آموزان با نحوه پناه گیری در نقاط امن و بی خطر ساختمان مدرسه و نیز چگونگی کمک به همنوعان حادثه دیده در زمان وقوع زمین لرزه آشنا شده و مصدومان فرضی حادثه نیز پس از امداد رسانی اولیه در محل حادثه توسط آمبولانس های مستقر به چادرهای امدادی هلال احمر و بیمارستان انتقال یافتند.

پس از انجام مانور، خانم پازوکی کارشناس هلال احمر، هدف از اجرای این مانور را افزایش سطح آمادگی دانش آموزان، مدیران و معلمان در رویارویی با حادثه زلزله خواند و گفت: در این مانور، راه های آمادگی، مقابله، نحوه برخورد اولیه با این حادثه قهری و چگونگی امدادرسانی به آسیب دیدگان احتمالی از سوی امدادگران جمعیت هلال احمر شهرستان گرمسار به دانش آموزان آموزش داده شد.

وی با اشاره به لزوم ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به دانش آموزان خاطرنشان کرد: مهمترین اقدام پس از حوادث و سوانح نحوه نجات جان مصدومان است و در صورتی می‌توان این کار را انجام داد که به افراد آموزش داده باشیم.

کارشناس هلال احمر در پایان اذعان داشت: شما دانش آموزان و معلمین می توانید مهارت هایی را در این خصوص با همراهی جمعیت هلال احمر آموزش ببینید و در این راستا به سایر اعضای خانواده و دوستان خود آموزش دهید تا در صورت نیاز، همه افراد بتوانند به همنوعان خود کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار