کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه در روستای کیکسوچ چابهار

زاهدان (پانا) - مدرسه 6 کلاسه در روستای کیکسوچ از توابع بخش دشتیاری شهرستان چابهار با حضور مسئولان‌محلی، فرهنگیان و قشرهای مختلف مردم کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۸۷۴۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
کلنگ زنی مدرسه 6 کلاسه در روستای کیکسوچ چابهار

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه دشتیاری چابهار اظهار کرد: این مدرسه با زیربنای مفید 370 مترمربع و اعتبار سه میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته می شود.
انور بادپا افزود: سه میلیارد ریال توسط خیران مدرسه ساز و 500 میلیون ریال توسط خیران بومی روستا هزینه خواهد شد.
وی با بیان اینکه مدرسه سازی کاری نیک و ارزشمندی است و خیران مدرسه ساز نقش مهمی در پرورش آینده سازان مناطق محروم دارند تصریح کرد: خیران باید حضور بیشتری در منطقه دشتیاری داشته باشند تا بتوان محرومیت های کمبود فضای آموزشی را جبران کرد.
وی ادامه داد: حدود 14 هزار دانش آموز در 388 کلاس درس به طور چرخشی 2شیفته در دشتیاری در حال تحصیل اند که بر اساس استاندارد کشوری 684 کلاس درس جدید باید در این منطقه ساخته شود.
بادپا گفت: 85 مدرسه از مجموع 318 مدرسه فاقد انشعاب برق، 21 مدرسه فاقد امتیاز آب، 37 مدرسه غیراستاندارد و 222 کلاس درس فرسوده و نیازمند ساخت فضای جدید است.
وی در پایان با اشاره به اینکه هم اینک هزار و 543 معلم (971 معلم رسمی و 572 نیروی طرح خرید خدمات آموزشی و سرباز) امر مهم تحصیل دانش آموزان را برعهده دارند، خاطرنشان کرد: استخدام 788 معلم جدید در بخش دشتیاری ضروریست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار