مانور زلزله در مدارس ماکو اجرا شد

ارومیه(پانا)-همزمان با سراسر کشور مانور زلزله و ایمنی مدارس هفتم آذرماه در ماکو برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۴۱۴۶
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله در مدارس ماکو اجرا شد

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ماکو در حاشیه اجرای مانور زلزله در مدرسه استعدادهای درخشان ماکو با بیان اینکه مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس، با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور امروز در مدارس شهرستان ماکو به مرحله اجرا درآمد، گفت: هدف از برگزاری این مانور ارتقاء سطح آمادگی و ترویج فرهنگ ایمنی در مدارس است که شرکت ساکنین محله های مجاور مدارس در این مانور سطح آگاهی و اطلاع رسانی در این زمینه را بالا می برد.

وی افزود: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دانش آموزان در این مانور بر اساس سناریوی مدنظر، آشنایی با اصول پناهگیری، تخلیه ایمن و استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی محلات اطراف مدارس، اسکان اضطراری و تامین امکانات اولیه مورد نیاز، انجام عملیات اطفاء حریق و امداد مصدومان، ارزیابی مقاومت نسبی سازه مدارس در برابر زلزله، ارزیابی تجهیزات و امکانات امدادی و اطفای حریق در مدارس که جزو اهداف کلی است را انجام دادند.

مدیر آموزش و پرورش ماکو ادامه داد: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانونهای ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی نیزمورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس یکی از برنامه هایی است که در جهت افزایش سطح آگاهی دانش آموزان و مردم در حفظ جان و مال انجام میشود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ماکو، بااشاره به اینکه خطر زلزله در کشور بسیار بالاست، افزود: این مانور مشترک با همکاری اعضای کارگروه مدیریت بحران شهرستان در تمامی مدارس آموزش و پرورش ماکو با مشارکت وحضور فعالانه اولیای دانش‌آموزان انجام شد.

وی با بیان اینکه شعار مانور زلزله " امسال مدرسه ایمن و جامعه تاب آور" است اظهار کرد: لازمه تحقق این امر ترویج در بین دانش‌آموزان است که انتظار می‌رود برگزاری چنین مانورهایی بتواند نقش مهم و تاثیرگذاری در این زمینه داشته باشد.

باباپور در ادامه با تاکید بر اینکه مانور زلزله در مدارس بستر لازم را برای مقابله بهتر با زلزله فراهم می کند، تصریح نمود: تلاش می‌شود که مدارس ایمن در برابر زلزله به عنوان کانونهای ارتقای ایمنی و پایگاه مدیریت بحران در سطوح محلی نیزمورد توجه قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار