فعالیت 60 هزار کشاورز آذربایجان غربی در تولید سیب

ارومیه(پانا)-مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: رتبه اول تولید سیب درختی با بیش از یک میلیون تن در کشور متعلق به این استان است که توسط بیش از 60 هزار نفر در این حوزه تولید می شود.

کد مطلب: ۸۷۴۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت 60 هزار کشاورز آذربایجان غربی در تولید سیب

احمد دهقان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی در همایش زنجیره صادرات سیب درختی آذربایجان غربی افزود: تشکیل زنجیره سیب درختی با مشارکت باغداران و سایر حوزه های مرتبط می تواند بسیاری از مشکلات بخش تولید و صادرات سیب و همچنین سیاست گذاری در این بخش را حل کند.


وی ادامه داد: برای ثبت زنجیره صادرات سیب استان به نام آذربایجان غربی مشارکت و حضور باغداران در قالب تشکیل تعاونی های باغداری یا مشارکت فردی جهت مدیریت و تصمیم سازی این زنجیره لازم و ضروری است.


دهقان اضافه کرد: از جمله مهمترین مزایای این طرح برای کشاورزان، ایجاد اطمینان کامل از بازاریابی برای سیب تولیدی است به گونه ای که حتی سیب صنعتی نیز بر روی دست کشاورزان نخواهد ماند.


مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز این همایش بیان کرد: سیب تولیدی در استان به لحاظ کیفیت مطلوب و تولید قابل توجه در سطح کشور، مورد توجه بیشتر بازارهای خارجی بوده و تولید، بسته بندی، صادرات و صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول در استان با ثبت زنجیره صادراتی سیب آذربایجان غربی توسعه می یابد.


عبدالله امانی بیان کرد: با تشکیل زنجیره سیب استان و با هدف گذاری تولید برای صادرات، ارزش افزوده این محصول افزایش یافته و واسطه های احتمالی در فروش و صادرات این محصول حذف و عایدی آن نصیب باغداران استان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار