معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

اطلاعات کافی و قدرت تحلیل از ویژگی های مهم یک خبرنگار هستند

خبرگزاری پانا ظرفیتی برای رسیدن به اهداف سند تحول است

تبریز (پانا) - معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی و مدیر آموزش و پرورش میانه گفت: یک خبرنگار باید اطلاعات و دانش کافی از موضوعاتی که درباره آن خبر تهیه می کند، داشته باشد و همچنین بتواند درباره موضوع تجزیه وتحلیل کند و با استدلال مطلب را پیش ببرد.

کد مطلب: ۸۷۳۷۵۹
لینک کوتاه کپی شد
اطلاعات کافی و قدرت تحلیل از ویژگی های مهم یک خبرنگار هستند

یوسف ساجدی فر در دوره آموزشی اصول خبرنویسی و عکاسی خبری دانش آموزان میانه در سالن اجتماعات آموزش و پرورش میانه با اشاره به اهداف و رسالت های تعریفی برای آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس این سند، اجرای برنامه ها و فعالیت ها برای شناسایی، جذب، هدایت و به کارگیری استعدادهای دانش آموزان در حوزه های مختلف از ماموریت های ذاتی دستگاه تعلیم و تربیت است و برنامه امروز نیز در این راستا و برای شناسایی استعدادها در حوزه رسانه برگزار می شود.

وی با بیان تاریخچه پانا و اهداف و رسالت های این خبرگزاری ادامه داد: پانا اولین و تنها خبرگزاری دانش آموزی در خاورمیانه است که علاوه بر ماموریت اطلاع رسانی که همانند سایر خبرگزاری ها برعهده دارد، رسالت بزرگ تربیت دانش آموزان خبرنگار برای جامعه رسانه و افزایش مهارت های اجتماعی دانش آموزان را نیز برعهده دارد.

مدیر آموزش و پرورش میانه گفت: در گذشته کسی که خواندن و نوشتن را می دانست باسواد به شمار می رفت ولی در عصر حاضر تعریف از واژه سواد تغییر یافته است.

ساجدی فر ادامه داد: یک شهروند خبرنگار باید سواد رسانه، ارتباطی، اطلاعات، رایانه ای، تجزیه و تحلیل موضوعات، استفاده از زبان بدن، عاطفی و سواد علمی داشته باشد.

وی افزود: یک خبرنگار باید اطلاعات و دانش کافی از موضوعاتی که درباره آن خبر تهیه می کند، داشته باشد و همچنین بتواند درباره موضوع تجزیه وتحلیل کند و با استدلال مطلب را پیش ببرد.

معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اضافه کرد: یک خبرنگار باید توانایی ارتباط قوی با دیگران داشته باشد و همچنین نیز هوش هیجانی و اجتماعی بالایی داشته باشد.

ساجدی فر گفت: کسی که توانایی استفاده از زبان بدن در هنگام مصاحبه و گفت و گو را داشته باشد و علاوه بر تحصیلات آکادمیک، توانایی بحث علمی و ارایه راه حل را داشته باشد، قطعا خبرنگار موفقی خواهد بود.

دوره آموزشی اصول خبرنویسی و عکاسی برای 110 نفر از دانش آموزان مستعد و علا قمند به حرفه خبرنگاری به همت خبرگزاری پانا آذربایجان شرقی و با حضورو تدریس بیتا غضنفر اقدم سرپرست خبرگزاری پانا استان، لیلا موثق کارشناس خبرگزاری پانا استان و مسعود سپهری نیا خبرنگار پانا و صدا و سیما استان در محل سالن اجتماعات آموزش و پرورش میانه برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار