کودکان کتابخوان، در همه کارهایشان بهتر عمل می‌کنند

کاشان ( پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در قالب داستان، کلمات جدید را یاد می گیرند و افرادی که زمان بیشتری را به مطالعه کتاب‌ها و مقاله اختصاص می‌دهند، قدرت درک بیشتری نسبت به مسائل خود دارند.

کد مطلب: ۸۷۳۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
کودکان کتابخوان، در همه کارهایشان بهتر عمل می‌کنند

محمد رضا حکیمیان در آیین آغاز فعالیت جام باشگاههای کتابخوانی در کاشان اظهار کرد: کتاب خوانی به درک و کسب اطلاعات بیشتر به کودکان کمک می‌کند. کودکانی که از مطالعه لذت می‌برند، در همه کارهایشان نیز بهتر عمل می‌کنند.

وی تصریح کرد: تحقیقات دانشمندان نشان داده است که یک مطالعه لذت بخش می‌تواند به بهبود نمره کودکان کمک کند، زیرا توانایی خواندن را ارتقا می‌دهد و آنان را قادر می‌سازد تا برای کسب و درک اطلاعات جدید تلاش و مطالعه‌ای بیشتری داشته باشند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استفاده از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ در بین کودکان رایج شده است اما استفاده نامحدود از چنین دستگاه‌هایی می‌تواند بر سلامت مغز تاثیر بگذارد و نور آبی حاصل از صفحات نمایش ممکن است آسیب‌های جدی به چشم هایشان وارد کند .
وی افزود: تحقیقات نشان می‌دهد که نور صفحه نمایش گوشی‌ها ممکن است الگو‌های خواب کودکان را مختل کند و به والدین توصیه می‌کنند از کتاب‌ به عنوان یک منبع سرگرمی بهره ببرند .

حکیمیان گفت: در سال جاری بیش از 80 باشگاه کتابخوانی در مدارس شهرستان کاشان تشکیل شده و حدود 1500 نفر از دانش آموزان و خانواده ها عضو این باشگاهها هستند و امیدواریم این میزان افزایش پیدا کرده و مطالعه فرهنگ رایج در جامعه شود.

به گزارش پانا، سومین دوره جام باشگاههای کتابخوانی همزمان با جشن 40 نویسنده، 40 شهر، با حضور طاهره ایبد در کاشان نیز آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار