نگاهی به دیدارهای پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر ایران

ماموریت ویژه برانکو برای پایان رویای آذرماهی تراکتورسازی

تهران (پانا) – در دیدارهای پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر ابتدا پرسپولیس با تراکتورسازی روبه‌رو خواهد شد، سپس پدیده از سایپا پذیرایی می‌کند و در آخرین بازی هفته استقلال‌های خوزستان و تهران در اهواز به مصاف هم می‌روند.

کد مطلب: ۸۷۳۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ماموریت ویژه برانکو برای پایان رویای آذرماهی تراکتورسازی

پرونده دیدارهای هفته سیزدهم لیگ برتر ایران امروز با برگزاری 3 بازی بسته خواهد شد.

بدون شک مهم‌ترین بازی این هفته در ورزشگاه آزادی بین پرسپولیس و تراکتورسازی خواهد بود؛ دیداری که جدای از حساسیت جدولی تحت تاثیر وضعیت سکوها هم خواهد بود. باید دید با بیانیه مشترک سید جلال حسینی و مسعود شجاعی مبنی بر ترک زمین در صورت سردادن شعارهای تفرفه انگیز آیا هواداران دو تیم آرامش را به سکوها خواهند آورد یا باز هم ورزشگاه آزادی روز زشتی به خود خواهد دید.

در کنار تلاش پدیده برای ادامه صدرنشینی مقابل تیم علی دایی، در آخرین دیدار این هفته استقلال با خوش شناسی کامل و هدیه ویژه‌ای که فیفا برای آنها فرستاد در حالی مهمان استقلال خوزستان است که تیم میزبان در بحرانی‌ترین وضعیت به سر می‌برد.

پرسپولیس تهران - تراکتورسازی تبریز / ساعت 15 ورزشگاه آزادی تهران

برانکو ایوانکوویچ (کرواسی) - محمد تقوی (ایران)

آخرین دیدار روبه‌رو: پرسپولیس 2 - تراکتورسازی صفر

دیدارهای روبه‌رو » در حالی که سه بازی آخر روبه‌روی دو تیم با برد پرسپولیس تمام شده و تراکتورسازی در سه فصل اخیر نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد؛ یک آمار حیرت انگیز برای تراکتورسازی وجود دارد. تراکتورسازی هر 4 بازی دو تیم که در آذرماه برگزار شده را با نتیجه یک بر صفر برده و شاید هواداران این تیم امیدوار باشند تا بتوانند در تهران بازهم تاریخ را تکرار کنند و تیم‌شان به روند آذر شیرین مقابل قهرمان ایران و نایب قهرمان آسیا ادامه دهند.

پرسپولیس » شاگردان برانکو که در 14 بازی آخر خانگی خود شکست نخورده‌اند، بعد از نایب قهرمانی در آسیا، توانسته بودند با پیروزی سخت مقابل پیکان بازگشت شیرینی به لیگ داشته باشند برای ادامه حضور در کورس محکوم به کسب سه امتیاز و البته حفظ روند شکست ناپذیر بودن در این فصل هستند.

تراکتورسازی » سه برد متوالی توانسته است امیدهای هواداران پرشور این تیم را برای درخشش در این فصل امیدوار کند. البته تراکتورسازی در هفته‌های اخیر با حاشیه‌ای بزرگ دست و پنجه نرم می‌کردند. تاخیر در بازگشت ستاره‌های خارجی این تیم و بی‌نظمی آنها هواداران تراکتورسازی را نگران کرده است؛ حالا استوکس و اروین به ایران برگشته‌اند اما سوال اصلی اینجاست که آیا محمد تقوی که درس فوتبال را در اروپا خوانده است نظم را فدای نتیجه خواهد کرد یا اینکه این دو بازیکن را همراه خود به ورزشگاه آزادی نخواهد برد؟

پدیده خراسان - سایپا تهران/ ساعت 15:45 ورزشگاه ثامن الائمه مشهد

یحیی گل‌محمدی (ایران) - علی دایی (ایران)

آخرین دیدار روبه‌رو: سایپا یک - پدیده صفر

دیدارهای روبه‌رو » اولین تقابل آذرماهی دو تیم در حالی خواهد بود که در تاریخ دیدارهای روبه‌رو تنها یکبار پدیده در بازی رفت میزبان بوده است. دیدار رفت فصل دو تیم که در مشهد برگزار شد با برد قاطع 3 بر صفر پدیده به پایان رسید و این تیم قاطع‌ترین برد خود مقابل سایپا را در تاریخ به‌دست آورد؛ البته مقتدرانه‌ترین برد در دیدارهای روبه‌روی دو تیم مربوط به سایپاست که در اولین حضور لیگ برتری پدیده، این تیم را در اولین دیدار تاریخ دو تیم 4 بر صفر در هم کوبید.

پدیده » حضور یحیی گل‌محمدی توانسته تاثیر مثبت خود را روی روند کاری پدیده بگذارد و نماینده مشهد شگقتی‌ساز بدون چون و چرای این فصل بوده است. پدیده که روند رو به رشدش بعد از شکست در هفته اول که مقابل پرسپولیس آغاز شده است، همچنان در حال اوج‌گیری است و حالا با 300 دقیقه بسته ماندن دروازه با 4 برد متوالی پا به این دیدار خواهد گذاشت تا حتی با کسب یه امتیاز هم به صدر بازگردند.

سایپا » هر قدر اوضاع برای پدیده خوب پیش می‌رود، در تیم سایپا وضعیت طی هفته‌های اخیر بد دنبال شده و این تیم 5 بازی آخرش در لیگ برتر را بدون برد تمام کرده است. علی دایی بهتر از هر کسی می‌داند که شکست در این دیدار شاید رسیدنش به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را در فصل آینده سخت‌تر کند و البته بحران وارد اردوی سایپا شود.

استقلال خوزستان - استقلال تهران / ساعت 17:35 ورزشگاه غدیر اهواز

نامشخص (-) - وینفرد شفر (آلمان)

آخرین دیدار روبه‌رو: استقلال خوزستان صفر - استقلال تهران 3

دیدارهای روبه‌رو » پیروزی استقلال تهران در آخرین دیدار روبه‌رو باعث شد تا عملکرد دو تیم در تاریخ دیدارهای روبه‌رو با 3 برد برای هر یک مساوی شود. استقلالی‌های تهران و خوزستان در طول تاریخ تنها یک بار در ماه آذر به مصاف هم رفته‌اند که اتفاقا این بازی پرگل‌ترین دیدار تاریخ دو تیم هم بوده و با تساوی 4 بر 4 به پایان رسید.

استقلال خوزستان » بحران واقعی را این روزها در استقلال خوزستان می‌توان دید؛ کسر 6 امتیاز از این تیم، برکناری داریوش یزدی از سرمربی‌گری و رفت و برگشت سیروش پورموسوی باعث شده که در فاصله چند ساعت مانده به دیدار مشخص نباشد که استقلال خوزستان برای این بازی اصلا سرمربی دارد یا خیر؟ چیزی که کاملا مشخص شده این است که استقلال خوزستان برای پایان دادن به روند ناکامی‌هایش پس از 6 بازی بدون برد کار سختی خواهد داشت.

استقلال تهران » حتی خوش‌بین‌ترین هوادار استقلال هم فکرش را نمی‌کرد که پس از لغو حیرت‌انگیز دیدار این تیم مقابل پدیده که کمک ویژه‌ای برای فرار استقلال از بحران بود، شانس اینگونه در خانه وینفرد شفر را بزند و تیمش به مصاف تیمی برود که از همه نظر آسیب‌دیده است و همین عامل به پیروزی استقلال و پایان دادن به سه هفته ناکامی کمک خوبی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار