افتتاح نمایش «دهکده هاپوخان» با حضور خانواده شهیدان مدافع حرم

تهران (پانا) - آیین افتتاحیه مراسم نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم بخش با حضور پربرکت خانواده های شهیدان مدافع حرم و شخصیت های فرهنگی و هنری کشور در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۳۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح نمایش «دهکده هاپوخان» با حضور خانواده شهیدان مدافع حرم

به گزارش مشاور رسانه ای، مراسم افتتاحیه نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» به کارگردانی حسین عالم­بخش با حضور خانواده‌های معزز شهدای مدافع حرم، شهید محمد پورهنگ و شهید سیدمحمدحسین میردوستی، مهرداد نظام آبادی مجری برنامه­ های کودک، محسن میرزا علی نقال و شاهنامه‌خوان و جمع کثیری از کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به تئاتر در فرهنگسرای گلستان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، نمایش عروسکی تئاتر «دهکده هاپوخان» به روی صحنه رفت که با استقبال بالای کودکان و خانواده ها همراه بود. این نمایش شاد و موزیکال، برداشتی از نمایش‌نامه مرحوم ناصر فروغ است که توسط حسین عالم‌بخش بازنویسی شده است.

پس از پایان اجرا، از دو خانواده شهید مدافع حرم با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل شد. این دو خانواده بزرگوار شهدای مدافع حرم به روی صحنه رفتند و حاضران در سالن، دقایقی ایستاده آنان را تشویق کردند.

پدر شهید میردوستی در رابطه با نمایش «دهکده هاپوخان» گفت: باید بگویم که هنرمندان این نمایش، حق هنر را به خوبی ادا کردند و موضوعات بسیار خوبی را در قالب یک نمایش عروسکی برای کودکان و والدین آنان بیان کردند.

وی ضمن اشاره به کلیدواژه‌های این نمایش تصریح کرد: در این نمایش موضوعات مهمی از جمله مقابله با شرایط سخت تحریم و مقایسه آن با شرایط سال‌های ابتدایی دوران جنگ اشاره شده بود که در اینجا باید سخن امام خمینی (ره) را برای بیان این موضوع تکرار کنم و آن هم این است که «اگر ما را تحریم اقتصادی کنند، ما مردم رمضان هستیم و اگر جنگ را به ما تحمیل کنند، ما مردم محرم هستیم». این موضوع به کلی موضع اکنون ما را نشان خواهد داد.

میرزاعلی: «دهکده هاپوخان» الویت تئاتر کشور است
مهرداد نظام آبادی، مجری کودک و نوجوان تلویزیون گفت: کودکان با نمایش «دهکده هاپوخان» شب خوبی را گذراندند؛ البته طراحی صحنه‌ها، رنگ و لعاب دکور نمایش خیلی خوب بود و به نظرم عوامل تولید زحمات زیادی برای آن کشیدند.

مرشد محسن میرزاعلی نقال باسابقه عرصه کودک و نوجوان، درباره نمایش «دهکده هاپوخان» گفت: باید به عنوان یک مخاطب نیمه‌حرفه‌ای تئاتر کودک بگویم که «دهکده هاپوخان» نمایش بسیار خوبی بود که موضوعات قابل توجه ای در آن مطرح شد. مشکلات جامعه امروز ما همین مواردی است که در نمایش اشاره شده است.

وی افزود: من به عنوان یک نقال که در دل مردم هستم و مشکلات آنان را می‌بینم، می‌گویم که محورهای مهمی در نمایش بیان شده و باید دقت داشت که کار کودک سخت است و اطلاع از روان‌شناسی کودک و کارگردانی، کودک و بازیگر و غیره در آن سخت و پیچیده است.

میرزاعلی توجه به قشر جوان را وظیفه مهم هنر دانست و گفت: همانطور که در شاهنامه می‌خوانیم وقتی ابلیس بر شانه‌های ضحاک بوسه زد، مارهایی بر دوش او ظاهر شد که خوراک آن مغز جوان‌ها بود نه مغز افراد سالمند. از همین منظر، دشمن، جوانان ما را هدف گرفته است و حتی یک درجه پایین‌تر آمده و کودکان ما را مورد حمله قرار داده است.

به گفته این هنرمند، امروزه کودکان ما، تلگرام، اینستاگرام و فضاهای مجازی را به خوبی می‌شناسند و در چنین شرایطی، اجرای چنین تئاتری اولویت دارد. دشمن برای کودکان و نوجوانان ما نقشه کشیده است و هر لحظه می‌خواهد به ما ضربه بزند.

اجرای این اثر نمایشی، توسط گروه فرهنگی هنری حواریون و بر اساس نوشته مرحوم ناصر فروغ و بازنویسی حسین عالم‌بخش صورت گرفته است.

محمدرضا بهروز مجری برنامه رنگین کمان به عنوان بازیگر و محمد رحمانی، مرجان نامورآراد، رها یزدانی، روشنک حاجی‌زاده، راحله قبادی، علی جعفری، جواد میدانی، مسعود جلالی‌راد، سعید موسوی راضی، سجاد فسنقری به عنوان عروسک‌گردان و صداپیشه در این اثر به ایفای نقش می پردازند.

برخی از عوامل این نمایش عبارتند از: محمد رحمانی دستیار کارگردان، معین جواهری ساخت موسیقی، اکرم صانعی طراح عروسک، شیدا درخواستی طراح صحنه، اعظم توکلی زاده روابط عمومی، رامین سفری مشاور رسانه ای، عباس کرمی مشاور تبلیغات و فضای مجازی، حسین بنیاد مسئول هماهنگی و برنامه ریزی و علیرضا یافتیان مسئول پشتیبانی.
نمایش عروسکی «دهکده هاپوخان» با حمایت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به مدت 30 روز تا آخر آذر ماه، در 2 نوبت صبح و شب در سالن فرهنگسرای گلستان اجرا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار