دوره آموزش مهارت‌های عمومی درس تربیت بدنی برگزار شد

سمیرم، اصفهان (پانا) - اولین جلسه دوره آموزش مهارت های عمومی درس تربیت بدنی ویژه آموزگاران خانم مدارس دخترانه مستقل و چندپایه دوره اول ابتدایی شهرستان سمیرم در سالن ورزشی شهدا برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۷۲۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دوره آموزش مهارت‌های عمومی درس تربیت بدنی برگزار شد

فراگیران در دوره آموزشی با روش های تدریس تربیت بدنی در دوره ابتدایی، رویکرد ها و اهداف تربیت بدنی در دوره ابتدایی، خصوصیات جسمانی- حرکتی دانش آموزان دوره ابتدایی، روش های نوین یاددهی- یادگیری درس تربیت بدنی، نحوه تدریس تربیت بدنی در تلفیق با سایر دروس،روش های استفاده از لوازم کمک آموزشی، برنامه ریزی درس تربیت بدنی، ارزشیابی درس تربیت بدنی، اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی ( برای دانش آموزان خاص)، و فعالیت های مکمل آشنا شدند.

کارشناس تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سمیرم در حاشیه این دوره بیان داشت:ایجاد زمینه آموزش‌های تلفیقی درس تربیت بدنی در دوره ابتدایی از مهمترین اهداف این دوره آموزشی است و با توجه به پایین بودن سرانه فعالیت افراد به ویژه دانش اموزان دختر اجرای این دوره آموزشی موجب نهادینه شدن فرهنگ ورزش و سوق دانش‌آموزان به سوی فعالیت‌های بدنی می‌شود.

ابراهیم اسدی افزود:حوزه سلامت و تربیت بدنی به عنوان یکی از یازده حوزه یادگیری در برنامه درس ملی به دنبال برقراری سلامت کامل جسمی و روانی دانش آموزان می باشد و درصدد است بابه کارگیری روشهای درست انجام فعالیت جسمانی، ارتقای توانایی های بدنی و حرکتی، تبیین روشهای تفریحی سالم و ترویج بهداشت و اصول سالم زیستن و پیشگیری از ایجاد بیماری واختلال و معلولیت های اندامی و توانمندسازی افراد در تسلط بر رفتار خود و حفظ سلامت به این مهم نائل گردد . بنابراین یکی از مهمترین راهکارهای موجود، کیفیت بخشی به ساعت درس تربیت بدنی در مدارس دخترانه است که نیاز به یک عزم ملی دارد و باید تمام جامعه به ویژه طلایه داران تعلیم و تربیت دراین خصوص مشارکت لازم داشته باشند. بر این اساس کارشناسی تربیت بدنی با همکاری کارشناسی آموزش نیروی انسانی اقدام به برگزاری دوره ضمن خدمت تحت عنوان مهارت های عمومی تربیت بدنی نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار