دهقانی: رویکرد کنونی دولت آمریکا تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است

تهران (پانا)- معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه معتقد است رویکرد کنونی دولت آمریکا علیه قرار دادها ومعاهدات بین المللی ،تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است.

کد مطلب: ۸۷۲۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد
دهقانی: رویکرد کنونی دولت آمریکا تهدید جدی علیه صلح و امنیت بین المللی است

غلامحسین دهقانی، معاون حقوقی بین‌المللی وزارت امورخارجه، که برای شرکت درکنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاح‌های شیمیائی در لاهه به سر می‌برد،با هوگو سیبلس، دبیرکل دیوان دائمی داوری (PCA) در مقر این دیوان واقع در کاخ صلح لاهه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دهقانی در این دیدار بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حل وفصل مسالمت آمیز اختلافات تاکید و به بیان تاریخچه‌ای از نگرش انسانی کشورمان در طول هشت سال جنگ تحمیلی علیرغم تحمیل جنگی خانمانسوز وحملات شیمیائی ضدانسانی علیه شهرهای ایران پرداخت.

او همچنین با انتقاد از رویکرد خصمانه و خلاف حقوق بین‌الملل هیات حاکمه کنونی آمریکا علیه ایران از جمله در خروج از برجام ونقض قرار صادره از سوی دیوان بین‌المللی دادگستری، این نگرش را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی قلمداد کرد.

طرفین در این دیدار در خصوص موافقتنامه همکاری امضا شده فی‌مابین و موضوع موافقتنامه میزبان گفت‌وگو کردند و مقرر شد موارد مطرح شده از سوی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار