تاکید وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا بر تداوم برجام

تهران (پانا) - وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا بر لزوم تداوم برجام و گسترش همکاری‌های اقتصادی دو کشور تاکید کردند.

کد مطلب: ۸۷۲۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
تاکید وزرای امور خارجه ایران و ایتالیا بر تداوم برجام

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در ایتالیا به سر میبرد پیش از ظهر امروز با میلانزی، همتای ایتالیایی خود در وزارت امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، دو طرف با اشاره به روابط تاریخی، گسترده و روبه‌رشد دو کشور بر اراده سیاسی خود برای توسعه و تعمیق آن در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و بین‌المللی تاکید کردند.

دو مقام همچنین در مورد آخرین تحولات مربوط به برجام و سازو کار ویژه اروپا برای حفظ آن پس از خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از آن گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه اظهار کرد: «ایالات متحده نه تنها برجام بلکه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت را نقض کرده و دیگران را هم به نقض آن ترغیب کرده و کشورهایی که بخواهند آنرا محترم بشمارند را نیز تهدید به تنبیه می‌کند.»

وزیر امور خارجه ایتالیا نیز برجام را باعث تقویت صلح و امنیت بین‌المللی خواند و بر تلاش همه جانبه ایتالیا برای کمک به حفظ آن در کنار سایر کشورهای اتحادیه اروپا تاکید کرد.

تقویت همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی به ویژه در در زمینه گردشگری، همکاری‌های علمی و... نیز از دیگر محورهای گفت‌وگو در این دیدار بود.

مسائل منطقه‌ای به ویژه وضع جاری در سوریه و وضعیت فاجعه بار در یمن و نیز تحولات در لیبی از دیگر محورهای گفت‌وگو بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار