در جلسه هماهنگی برگزاری مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس عنوان شد

مانور زلزله ، آموزش فرهنگ مدیریت بحران

البرز (پانا)- در آستانه برگزاری مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس به میزبانی استان البرز ،جلسه هماهنگی مسئولین استانی در محل مدرسه فاطمه پزشکی ناحیه 4 کرج برگزار شد و ابعاد این مانور تشریح شد .

کد مطلب: ۸۷۲۶۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مانور زلزله ، آموزش فرهنگ مدیریت بحران

در آستانه برگزاری مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس به میزبانی استان البرز ،جلسه هماهنگی مسئولین استانی در محل مدرسه فاطمه پزشکی ناحیه 4 کرج برگزار شد و ابعاد این مانور تشریح شد .

داود جعفری ، معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اهمیت آموزش و فرهنگ سازی در راستای مواجه با حوادث طبیعی از برگزاری مانور کشوری زلزله و ایمنی در مدارس کشور با شعار مدرسه ایمن - جامعه تاب آور خبر داد .

وی در ادامه افزود : این مانور هر ساله در تمامی مدارس کشور برگزار می گردد ولی با این تفاوت که امسال برای اولین بار این مانور از پایتخت خارج شده و در استان البرز به عنوان پایلوت کشوری برگزار خواهد شد .

معاون اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز اظهار داشت : پس از برگزاری چندین جلسه و بازدید از چند مدرسه در سطح استان و با در نظر گرفتن موارد مختلف از قبیل استحکام ساختمان ، داشتن فضای مناسب ، ایمن سازی مناسب و ... کمیته برگزار کننده مانور به این نتیجه رسید که مدرسه فاطمه پزشکی ناحیه 4 کرج داری پتانسیل های لازم برای اجرای این مانور می باشد .

وی با اشاره به کشوری بودن این مانور تصریح کرد : این مانور با حضورمسئولانی از سراسر کشور و میهمانانی از سازمان جهانی یونسکو در روز چهارشنبه 7 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

جعفری در تشریح چگونگی اجرای مراسم مانور افزود : طبق هماهنگی های بعمل آمده آژیر مانور زلزله راس ساعت مقرر به طور هماهنگ کشوری به صدا در خواهد آمد و پس از آن تمامی حاضرین به همراه دانش آموزان با انجام پناه گیری صحیح و خروج اضطراری به سمت حیاط هدایت می شوند و در صف های معین مستقر می گردند و پس از آن تیم های امدادی دانش آموزی که با هماهنگی هلال احمر مشخص شده اند مصدومین را شناسایی کرده و به خارج از ساختمان منتقل می نمایند و همکاران اورژاس تریاژ را برای مصدومین انجام خواهند داد .

داود جعفری ادامه افزود:در خصوص آسیب دیدگان روانی این حادثه همکاران بهزیستی(اورژانس اجتماعی) وارد عمل می شوند و اقدامات بهداشت روانی و روحی را پیگیری خواهند کرد .

وی خاطر نشان کرد:در کنار تمام این اقدامات همکاران آتش نشانی با کمک دانش آموزان و اولیایی دوره دیده نسبت به برگزاری عملیات اطفاء حریق اقدام می نمایند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار