در جلسه ی برنامه ریزی بیستمین مانور سراسری زلزله مطرح شد:

برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله درآموزشگاه پسرانه سلمان فارسی بیرجند

بیرجند(پانا) ـ رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی از برگزاری بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس در روز چهارشنبه، هفتم آذرماه در تمامی مدارس سطح استان و اجرای برنامه نمادین استانی درآموزشگاه پسرانه سلمان فارسی بیرجند خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۲۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری بیستمین  مانور سراسری زلزله درآموزشگاه پسرانه سلمان فارسی بیرجند

جلسه برنامه ریزی و تمهید مقدمات بیستمین مانور سراسری زلزله با شعار« مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با حضور نمایندگان ادارات دخیل دراجرای سراسری این مانور دراتاق کنفرانس اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد.

فرشید جعفری معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در ابتدای جلسه گفت: یکی از اهداف برگزاری مانور زلزله انتقال اهمیت این مانور به مدیران،دانش آموزان و آحاد مردم می باشد و علی رغم کارهای بزرگی که در کشور صورت پذیرفته است، باید برای رسیدن به نقطه ایده آل تلاش مضاعف صورت گیرد و این فرهنگ سازی از خانه و مدارس شکل می گیرد.

جعفری آموزش را خیلی مهم و تاثیر گذار دانست و گفت: خیلی از آسیب ها به ویژه در کشورهای جهان سوم در هنگام وقوع حوادث به دلیل عدم اگاهی است.

وی بالا بردن آستانه تحمل و تاب آوری و تمرین آن را از اهداف این مانور مطرح کرده و افزود:امیدواریم با برگزاری اینگونه مانورها از اثرات مخرب زیست محیطی ،بهداشتی و حوزه سلامت پیشگیری کرده و امنیت روانی را به دانش آموزان انتقال دهیم.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن تاکید بر برگزاری باشکوه این مانورگفت:این مانور باید از حالت تصنعی خارج شده و تمامی اصول ایمنی در آن رعایت شده و به صورت طبیعی جلوه کند.

این مقام مسئول، تربیت و رشد همه جانبه شخصیتی دانش آموزان،همزیستی مسالمت آمیز و رویکرد مشارکت جویی را از محاسن دیگر این مانور برشمرد و افزود: تلاش برای ارتقای سلامت مردم به عنوان یک سرمایه،یکی از مولفه ها و دلایل برگزاری مانور زلزله می باشد.

محمد رضا بااطمینان رئیس سازمان دانش آموزی استان خراسان جنوبی در ادامه جلسه اظهار کرد: بر اساس مفاد تفاهم نامه مشترک بین وزرای کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فن آوری و روسای جمعیت هلال احمر، سازمان صدا و سیما و شهرداری ها ، مقرر شده است تا افق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران(1404)، تمام مدارس ایمن کشور در برابر زلزله به عنوان پایگاه های محلی مدیریت بحران ظرفیت سازی شوند.

محمدرضابااطمینان بیان داشت : این مانوربا هدف ارتقاء آمادگی و ترویج فرهنگ ایمنی در مدارس انجام می شود .

رئیس سازمان دانش آموزی استان گفت: در مانور امسال نیز چون سنوات گذشته در کنار دانش آموزان، ساکنین محله های مجاور مدارس نیز در فرایند مانور مشارکت داده می شوند.

رئیس سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی اظهار داشت: در این مانور تلاش گردید علاوه بر دو راهکار مهم یعنی پناهگیری و خروج اضطراری، ایمنی ساختمان‌های مدارس نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: آژیر «زنگ ایمنی در برابر زلزله » در تمامی مدارس کشور پخش خواهدشد وهمزمان پلیس 110ونیروهای عملیاتی واردمیدان خواهندشد و در طول این مدت دانش‌آموزان در مکان‌های مناسب پناه خواهندگرفت.

بااطمینان افزود: مانور سراسری زلزله در تمامی مدارس سطح استان برگزار خواهد شد وبرنامه نمادین استانی در آموزشگاه پسرانه سلمان فارسی متوسطه اول و با حضور مسئولین استانی برگزار خواهدشد.

وی افزود: می بایست ادارات و نهادهای مرتبط برای برگزاری این مانور، آمادگی کامل داشته و دراجرای هرچه بهتر آن تدابیر لازم را بیاندیشند.

محمد رضا تیمورپور معاون مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی نیز درادامه این جلسه بیان کرد: باتوجه به اینکه استان خراسان جنوبی روی کمربند زلزله خیز قرار دارد افزود: در آموزش نباید فقط جامعه هدف دانش آموزان باشند، بهتر است آموزش ها در مکانهایی برای خانواده ها و کل مخاطبین جامعه برگزار شود.

تیمورپور رکن اصلی بحران را پیشگیری دانست افزود:آموزش، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانایی سایر رکن های مدیریت بحران هستند .

معاون مدیریت بحران استانداری تصریح کرد: در اجرای هر پروژه، مصالح با کیفیت، نیروی کار ماهر و نظارت و کنترل جز موثرین بخش ها است.

وی با بیان اینکه با تلاش های آموزش و پرورش، سازمان دانش آموزی و سایر دستگاها سال های قبل در اجرای مانور موفق عمل کردیم، افزود: امسال هم از اجرای مانور در سطح استان و کشور ارزیابی صورت می گیرد و استان های موفق و برتر در این زمینه معرفی می شوند.

تیمورپورحلقه گمشده حوادث و زلزله ها را آموزش دانست و گفت: آموزش ها نباید مقطعی بلکه باید مستمر علمی و عملی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار