توسعه کشور نیازمند سرمایه‌گذاری روی تربیت درست کودکان است

یزد ( پانا) - معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اگر برنامه ریزی تربیت و آموزش از مهدکودک اغاز نشود به اهداف دست پیدا نمی‌کنیم گفت: توسعه کشور نیازمند سرمایه‌گذاری روی تربیت درست کودکان است.

کد مطلب: ۸۷۲۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
توسعه کشور نیازمند سرمایه‌گذاری روی تربیت درست کودکان است

رضوان حکیم‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی کودکان ایران اسلامی اظهار داشت: در و دیوار شهر یزد هم با مقاوت در برابر حجوم مدرنیته‌ای که هم شهر های ما را در بر گرفته است مقاومت کرده و امیدوارم این خصلت مردم این دیار الگویی برای سراسر کشور باشد.

وی افزود: ما باید هدف خود را مشخص کنیم و ببینیم فعالیت‌های تربیتی را برای چه کسی انجام می‌دهیم و اگر این باور را نداشته باشیم که باید از پیش دبستانی بحث تربیت درست را شروع کنیم بازنده هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر که ما می‌خواهیم توسعه داشته باشیم باید ببینیم که چه چیزی برای تربیت و آموزش کودکان محیا می‌کنیم و امیدوارم این شروع سرآغازی برای تربیت ارزنده‌ای در دوره پیش دبستانی دانش‌آموزان باشد.

حکیم‌زاده با بیان اینکه اندیشمندان دریافت کرده‌اند هر تربیت ارزنده‌ای در پیش دبستانی است گفت: تربیت در دوران کودکی با محوریت پیش دبستانی باید در هر خانواده‌ای جای خود را پیدا کند.

وی با شاره به سخنان امام (ره) و مقام معظم رهبری درباره تربیت کودکان در سنین پایین عوان کرد: ما باید در بسیاری از رویکرد ها که بر نظام تعلیم و تربیت ما حاکم شده است تجدید نظر اساسی با توجه به سخنان این بزرگواران داشته باشیم.

حکیم‌زاده امر هویت بخشی و هویت شناسی را مهم دانست و تصریح کرد: اهمیت پیش دبستانی به چهار دسته پژوهش‌های حوزه علوم شناختی، اقتصاد آموزش، پژوهش‌های حوزه علوم اجتماعی و رفتاری و عدالت آموزشی تقسیم می‌شود.

وی با توضیح درباره پژوهش‌های حوزه علوم شناختی بیان کرد: این پژوهش‌ها نشان داده است که رشد مغز در سال‌های اولیه کودکی بسیار سریع است و اکثر ارتباطات مغزی تا 5 سالگی شکل می‌گیرند و از آن پس شروع به رشد می‌کنند بنابراین اگر این زمان مهم را برای شکل‌گیری شخصیت، هویت، تربیت و یادگیری استفاده کنیم سرمایه‌های کشور را به خوبی تربیت می‌کنیم.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: اقتصاد آموزش و پرورش به سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی تاکید دارد و ثابت شده است نرخ بازگشت سرمایه در سنین پایین بسیار زیاد است و هرچقدر سن افزایش یابد این نرخ افزایش پیدا می‌کند.

حکیم‌زاده یافته‌های علوم اجتماعی را از مسائل مهم پیش دبستانی دانست و عنوان کرد: پژوهش‌های متعددی صورت گرفته در ارتباط با اینکه اگر کودکان به پیش دبستانی بروند و مشخص شده این کودکان از جهت شناخت عمومی، مهارت‌های گفتاری، مقیاس حافظه با کسانی که این دوره را درک نکرده‌اند متفاوت‌اند.

وی در بحث عدالت آموزشی هم گفت: معنای واقعی عدات آموزشی برخوداری از فرصت‌های برابر یاد‌دهی و یاد‌گیری است یعنی اگر دانش‌آموزی به کلاس اول می‌رود چه اندازه فرصت یاد گرفتن دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار