تصویری زیبا از تار خانه در پود مدرسه نقش بست

کرمانشاه (پانا) - آیین رونمایی از کتاب‌های راهنمای والدین دوره‌ی پیش دبستانی و دبستانی در سالن همایش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تصویری زیبا از تار خانه در پود مدرسه نقش بست

مجید یزدان پناه ضمن تقدیر از حضور والدین، گفت: بگذاریم فرزندانمان لذت کودکی و نوجوانی خود را درک کنند دانش‌آموزان ایرانی همه تیز هوش هستند و این تیز هوشی دست اندرکاران آموزش است که استعداد و خلاقیت آنها را کشف و در جهت شکوفایی آن اقدام جدی انجام دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تاکید کرد، از مشق‌های تکراری و بی مورد به دانش آموزان پرهیز کنیم و بگذاریم کیف و کوله کتاب دانش‌آموزان سبک‌تر باشد

وی طبیعت را یکی از روش‌های آموزش و یادگیری دانش‌آموزان دانست و به استفاده از این منبع آموزشی که خداوند سبحان در اختیار همه ما قرار داده تاکید کرد.

یزدان پناه در بخش دیگر از والدین و دست اندر کاران آموزشی خواست که فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در دانش آموزان تقویت کرده و به کتاب از عنوان یکی از مهمترین عوامل یادگیری بهره گیرند

وی از کتابهای غیر درسی در سطح مدارس انتقاد کرد و افزود: نباید مدارس ما ویترین کتابهای غیر درسی مؤوسسات آموزشی و انتشاراتی شوند.

این مقام مسئول در بخشی دیگر توجه مخاطبان را به مهارت آموزی دانش آموزان سوق داد و از والدین خواست در جهت مهارت آموزی فرزندانشان تلاش کنند.

این استاد دانشگاه، شادابی نشاط و سرزندگی دانش آموزان پاک ایران اسلامی را پیش نیاز جامعه‌ی شاداب دانست و تصریح کرد: مهمترین وظیفه ما حفظ روحیه نشاط و امید در بین فرزندانمان است. فرزندانی که آینده‌ی این آب و خاک در دستان آنهاست.

در ادامه ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی ضمن بیان اهمیت دوره‌ی پیش دبستانی و دبستانی در سرنوشت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: مثلث طلایی تعلیم و تربیت از سه ضلع جامعه، مدرسه و خانواده تشکیل شده است و دانش آموزان نقطه طلایی پیوند این اضلاع می باشد،به عبارتی این سه ضلع بر هم اثر می گذارند.

وی افزود در سند تحول بنیادین و راهکار 4-4 تاکید شده که همسویی و هماهنگی اولیای دانش آموزان با اهداف تعلیم و تربیت و تهیه اصول راهنما و پودمان آموزشی توصیه شده است.

لذا در این راستا مجموعه‌ای برای والدین تحت عنوان تار خانه در پود مدرسه با رویکرد و صیانت از اجرای برنامه درسی پیش دبستانی ،پایه اول ،چهارم ،پنجم و ششم تهیه کردیم،تا با مطالعه ان سهم خانواده را در توفیق دانش آموزان پر رنگ سازیم.

معاون آموزش ابتدایی از طرح سبک کردن کوله های دانش‌آموزان ابتدایی استان خبر داد و گفت: طرح تکلیف مهارت محور را، در راستای ایجاد شوق به یادگیری و تنوع بخشیدن به تکالیف و رشد همه جانبه‌ی کودکان را به جد پیگیر هستیم.

این مقام مسئول در بخش دیگر افزود: برنامه‌های شاد در قالب بازی با حضور اولیای دانش‌آموزان در ایام دهه مبارکه‌ی فجرکه مصادف با ارائه گزارش پیشرفت تحصیلی ترم اول می باشد خبر داد که جزئیات آن در خبرهای بعدی ارئه می‌گردد و علاوه بر این جهت اولیای مناطق محروم و دو زبانه و افرادی که وقت کافی ندارند مدرسانی با زبان‌های کردی ، لکی، کلهری و هورامی اولیای آماده تعلیم و آموزش فراهم کرده‌ایم.

وی افزود: پایه تعلیم و تربیت در آموزش ابتدایی بخصوص دوره‌ی پیش دبستانی است و هر چه به آموزش پیش دبستانی ابتدایی توجه کنیم نتیجه و ثمره آن را در آینده تحصیلی دانش‌آموزان و در سطح کلان خواهیم دید،

آموزش و تعلیم آینده سازان ایران اسلامی با هماهنگی و همکاری دو نهاد خانه و مدرسه امکان پذیر است و اولیاء سهم بسزایی در پرورش و تربیت دانش‌آموزان و آموزش تحصیلی آنان دارند.

در پایان این همایش ازکتاب‌های آموزش والدین دوره‌ی پیش دبستانی و دبستانی رو نمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار