برگزاری کارگاه ارتقای آموزش قرآن کریم ویژه آموزگاران شهرری

شهرری(پانا)- کارشناس مسئول آموزش ابتدایی ناحیه یک ری از برگزاری کارگاه ارتقای آموزش قرآن کریم ویژه آموزگاران پایه سوم ابتدایی خبرداد.

کد مطلب: ۸۷۲۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه ارتقای آموزش قرآن کریم ویژه آموزگاران شهرری

کریمی ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به این که دوران مدرسه یکی از بهترین زمان‌ها برای تربیت کودکان است به همین دلیل تدریس قرآن در مدارس به ویژه دوران ابتدایی می‌تواند نقش مؤثری در نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در جامعه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به طرح ملی ارتقای آموزش قرآن کریم در مدارس ابتدایی افزود: بر اساس این طرح در تنظیم ساعات آموزش قرآن، رویکرد جدیدی به وجود آمده و کتاب درسی هم با توجه به این رویکرد، به منظور افزایش توانایی قرائت دانش‌آموزان ارتقا پیدا کرد.

کریمی هدف از آموزش قرآن در مدارس را آشنایی با قرآن کریم به عنوان کلام الهی و کتاب آسمانی ، تقویت انس و علاقه به قرآن کریم و یادگیری آن، توانایی خواندن آیات مقرر در کتاب درسی به صورت روان و آهنگین، آشنایی با قواعد ضروری روخوانی قرآن، حفظ کردن برخی از سوره‌های کوتاه کتاب درسی، آشنایی با برخی از داستان‌های قرآن کریم، آشنایی با مفهوم برخی از پیام‌های قرآن و شناسایی و تقویت استعدادهای دانش‌آموزان در گرایش‌های مختلف آموزش قرآن ذکر کرد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار