همزان با سراسر کشور صورت می گیرد:

اجرای طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم با حضور 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی

ارومیه (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از اجرای طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم با حضور 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی خبر داد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم با حضور 10 درصد دانش آموزان آذربایجان غربی

قدرت اله قاسمی در جلسه هماهنگی و هم اندیشی طرح نهضت ملی حفظ جزء سی قرآن کریم در که در محل شماره2 اداره کل آموزش و پرروش استان برگزار شد؛ اظهار کرد: امسال طرح حفظ جزء سی با پوشش 10 درصدی دانش آموزان استان به تعداد حدود 55 هزار نفر و با اولویت مدارس ابتدایی برگزار می شود.

قاسمی با بیان اینکه این طرح با مشارکت آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی ذی ربط اجرا می شود؛ افزود: برنامه‌های روزانه صدا و سیما، توزیع کتابچه‌ای ویژه آموزش حفظ قرآن کریم، تهیه نرم‌افزار «سینا روبیک» در کنار سامانه همگام از جمله مواردی است که برای این طرح در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول بیان کرد: اهداف این طرح شامل زمینه سازی برای انس با قرآن در کودکان و نوجوانان، تلاش برای فرهنگ سازی مناسب و ارائه آموزش های لازم برای چگونگی حفظ قرآن، ایجاد انگیزه و رغبت برای حفظ آیات و سوره های جزء 30 قرآن است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گفت: این طرح در سه مرحله اجرا می شود و دانش آموزان علاقمند می توانند مشخصات خود را در سامانه همگام با قرآن کریم و اپلیکیشن سینا روبیک ثبت کنند.

وی ادامه داد: در هر مرحله از دانش آموزان آزمون گرفته می شود و نمرات آن ها در سامانه همگام با قرآن کریم ثبت و گواهی نامه صادر می شود و به افرادی که موفق به کسب نمره قبولی شوند جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

قاسمی با اذعان به اینکه تربیت قرآنی از اولویتهای وزارت آموزش و پرورش است؛ بیان کرد: کارهای قرآنی لذت دورنی دارد و باید با انرژی مضاعف پیگیری شود.

گفتنی است در سالتحصیلی جاری بیش از 594 هزار دانش آموز در پنج هزار مدرسه استان مشغول تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار