مدارس ماندگار به عنوان میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده حفظ می‌شوند

ارومیه (پانا) - معاون متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: مدارس ماندگار استان آذربایجان غربی به عنوان میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده حفظ می‌شوند.

کد مطلب: ۸۷۲۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ماندگار به عنوان میراث فرهنگی برای نسل‌های آینده حفظ می‌شوند

نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولان پیگیر مدارس ماندگار در محل معاونت متوسطه آموزش و پرورش و با حضور معاون متوسطه و سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان برگزار شد.

مهین منافی، معاون متوسطه و سرپرست معاونت آموزش ابتدایی استان در این جلسه اظهار کرد: مدارس ماندگار به مدارسی اطلاق می شود که بیش از پنجاه سال قدمت دارند و از سبک معماری خاصی که بازگوی فرهنگ و باورهای ذینی و ملی است، برخوردار می باشند و از سوابق درخشان علمی آموزشی و فرهنگی در سطح ملی یا استانی برخوردار می باشند.

وی افزود: این مدارس به پیشنهاد اداره کل آ موزش وپرورش استان تایید شورای آموزش وپرورش استان و تصویب کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش انتخاب می شوند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: این مدارس در استان آذربایجان غربی شامل مدارس ماندگار لعیا و چمران در ناحیه یک ارومیه و خسروی (لعیاسابق) در شهرستان خوی می باشند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید از ظرفیت نهادهای فرهنگی و علمی و خیرین استان برای نگهداشت و ادامه فعالیت این مدارس بهره گرفت.

منافی ادامه داد: نیروی انسانی این مدارس براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش تعیین شوند و تحصیلات دانشگاهی بالا، تخصص در تمامی پایه ها و دارا بودن خلاقیت و اعتبار علمی از معیارهای انتخاب پرسنل این مدارس می باشد.

منافی افزود: این گونه مدارس با رعایت راهنمای برنامه درسی مصوب آموز ش وپرورش می توانند کتاب و مواد آموزشی وکمک آموزشی مورد نیاز را تولید و پس از تایید سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی نسبت به استفاده از ان اقدام نمایند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: در راس هیات امنای این مدارس استاندار به عنوان رئیس و مدیر کل آموزش و پرورش استان و یکی از معاونین با عنوان نایب رییس و مدیر دبیر هیات امنای این مدارس قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار