مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان: وظیفه تمامی دستگاه‌هاست که برای آموزش نسل آینده جامعه تلاش کنند

زنجان (پانا) - جلسه قرارگاه پیشرفت و آبادانی با حضور مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان زنجان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۵۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان: وظیفه تمامی دستگاه‌هاست که برای آموزش نسل آینده جامعه تلاش کنند

مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان در جلسه قرارگاه پیشرفت و آبادانی، آموزش و پرورش دانش آموزان را اولویت اصلی و زیر بنایی کشور دانست و گفت: وظیفه تمامی دستگاه هاست که برای آموزش نسل آینده جامعه بخصوص در محیط های روستایی تلاش کنند، بخصوص امروز که در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم پیشرفت های40 ساله جمهوری اسلامی باید بصورت ملموس دیده شود.

وی افزود: این کار با وجود فعالیت ها و هجمه های جنگ نرم رسانه های غربی بخصوص در فضای مجازی کاری بس دشوار است و همت دوچندان می طلبد تا این تلاش ها و پیشرفت ها بی نتیجه نماند.

رشتچی در ادامه با اشاره به جنگ تحمیلی و پیروزی قاطع جمهوری اسلامی ایران در این دوران به همت رشادت رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس اظهار داشت: این پیروزی بزرگ محقق نمی شد مگر با جانفشانی و از خود گذشتگی این نسل که با ایثارگری از وطن و ناموس مملکت دفاع کردند و باید تلاش کنیم و نگذاریم خون این بزرگواران پایمال گردد که ثمره آن درخت تنومند جمهوری اسلامی می باشد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان مهاجرت روستاییان به شهرها و کاهش فرزند آوری را از دو مشکل اساسی در کاهش جمعیت دانش آموزان روستایی قلمداد نمود و بیان کرد : این فقط یک روی سکه است و سوی دیگر آن افزایش جمعیت دانش آموزی در شهرها می باشد که تامین فضای آموزشی را در شهر ها با مشکل مواجه می کند و برای حل ای مشکل باید تدابیری اندیشید تا مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها صورت گیرد.

این مقام مسئول افزود: بایستی راهکارهای لازم در خصوص معیشت هرچه بهتر روستاییان ارائه گردد که به طبع آن اولا از شهر نشینی و معضلات آن جلوگیری گردد و ثانیا با افزایش جمعیت دانش آموزان روستایی حدنصاب لازم جهت تشکیل مدرسه در خود روستا و همچنین تفکیک جنسیت بخصوص در مقطع متوسطه (دوره اول) صورت پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار