استاندار کردستان: آب شرب و بهداشت وسلامت دو موضوع اساسی برای مردم شهرستان دهگلان است

سنندج(پانا) - استاندار کردستان شهرستان دهگلان را با توجه به پتانسیل‌های موجود درآن دارای قابلیت های ویژه وخاص برای توسعه عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۷۲۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان: آب شرب و بهداشت وسلامت دو موضوع اساسی برای مردم شهرستان دهگلان است

بهمن مرادنیا استاندار کردستان در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان دهگلان ضمن تبریک آغاز هفته وحدت گفت: این شهرستان دارای قابلیت‌های فراوان در بخش کشاورزی، نیروی انسانی و مواهب طبیعی دیگر است که مردم باید بتوانند ازاین ظرفیت‌ها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه شهرستان دهگلان به نسبت دیگر شهرستان‌ها از لحاظ صنعتی توسعه یافته‌تر است و چندین واحد صنعتی بزرگ در آن فعال هستند افزود: طبق قول‌های داده شده تا سال ۹۹ راه آهن مسیر تهران، همدان سنندج به بهره‌برداری خواهد رسید که این مهم می تواند در توسعه شهرستان نقش کلیدی ایفا کند.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تامین آب شرب سالم و مسائل مرتبط‌ با بخش سلامت در دهگلان نیز اشاره کرد و افزود: موضوع آب و بهداشت به سلامت مستقیم مردم وابسته است و حتما باید این دو حوزه مورد توجه خاص قرار بگیرند.

وی همچنین به بیمارستان در دست احداث دهگلان نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه در سالیان گذشته جانمایی درستی برای این بیمارستان صورت نگرفته و طبق نظر کارشناسان این بیمارستان در مسیر سیلاب است.

وی اضافه کرد: جان و سلامت مردم مقدم بر مسئله دیگری است قبل از بهره‌برداری مدیران مسئول موضوع رابررسی و برای برطرف کردن آن راهکار قطعی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات استان در همه بخش‌ها زیاد و متاسفانه اعتبارات اندکی در دسترس است اظهار داشت: حل مشکلات استان وشهرستان زاییده ی چند سال اخیر نیست و نیازمند زمان است افزود: به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تاکید کرده ام که با سفر به شهرستانها نیازها را شناسایی و پروژه های مهم رابرای اجرا و اتمام اولویت بندی کنند.

استاندار کردستان افزود: عدم اولویت بندی پروژه ها سبب می شود که اتلاف منابع صورت بگیردوعملا اتفاق خاصی روی ندهد.

وی تاکید کرد: نیازها وپروژه های نیمه کاره در کشور و استان فراوان است و نمی توان همه را راضی کرد، درنتیجه اولویت بندی پروژه ها در شهرستان حایز اهمیت است.

مرادنیا در ادامه سخنان خود به اهمیت عمران شهری وتوجه به زیبایی فضای شهری نیز گریزی زد و گفت: ما برروی مسائل شهری وشهرداری ها حساسیت خاص داریم و معاون عمرانی با سفر به شهرستانها در حال بررسی و دسته بندی مشکلات شهری هستند وامیدوارم در این بخش اتفاقات خوبی بیفتد.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود به موضوع تخصیص آب استان نیز اشاره کرد و گفت: پیگیری های بسیار خوبی در موضوع تخصیص آب صورت گرفته و سه شهرستان قروه، بیجار و دهگلان در این موضوع مورد توجه خاص هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار