فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان:

بسیج فارغ از وابستگی جناحی در مسیر انقلاب حرکت می کند

سمنان (پانا) - فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: تنها خط کشی سازمان بسیج مستضعفین حمایت از اصل انقلاب و اسلام است و به هیچ جریان و حزبی وابسته نیست.

کد مطلب: ۸۷۱۹۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بسیج فارغ از وابستگی جناحی در مسیر انقلاب حرکت می کند

سرهنگ حمید دامغانی، در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در سالن جلسات شهید بسطامی سپاه قائم آل محمد(عج) افزود: سازمان بسیج مستضعفین تنها برای پایداری انقلاب اسلامی و اجرای دین مبین اسلام در کشور تلاش می کند و دلبستگی به هیچ جریان و حزبی ندارد.

وی با بیان اینکه بسیج همان بدنه فعال مردمی است، همان مردمی که دل در گرو کشور و انقلاب دارند، تأکید کرد: چیزی که باعث شده در این 40 سال بسیج نقش خود را به‌خوبی ایفا کند، مردم‌نهاد بودن و روحیه انقلابی‌گری است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان با عنوان این مطلب که بسیج جناحی نیست و لشگر انقلاب است، اضافه کرد: بسیج خود را اجل از این می‌داند که در یک حزب و جناح سیاسی عمل کند؛ بسیج به مردم، نظام و انقلاب تعلق دارد.

سرهنگ دامغانی با بیان اینکه تنها خط قرمز بسیج، انقلاب، نظام و حفظ مصالح کشور است، تصریح کرد: بسیج احساسی نیست و عمل بسیج متکی به دانستن و فهمیدن است.

وی با اشاره به اینکه در طول این سال‌ها و بعد از تشکیل بسیج، مأموریت‌های مختلفی جزو اولویت‌های بسیج قرار گرفت، افزود: همچنین نقش و اثرگذاری بسیج در جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: در دفاع مقدس فرهنگ بسیج تولید و از درون جبهه به پشت جبهه منتقل شد و در سراسر دنیا این فرهنگ و تفکر باعث شده که محرومان و مستضعفان به پیروزی‌هایی دست پیدا کنند.

سرهنگ دامغانی گفت: چندین هزار هیات های اندیشه ورز برای اجرای طرح های بسیج در کشور تلاش می کنند و یکی از ویژگی های مثبت امام خمینی(ره) با تشکیل این سازمان، آیندگی نگری برای کشور بود.

وی ادامه داد: 11 ماه قبل از شروع جنگ تحمیلی، امام خمینی(ره) با آینده نگری فرمان تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را صادر کردند و نقش این سازمان در جنگ تحمیلی بسیار اثرگذار بود.

سه هزار و 340 سبد حمایتی نیازمندان توسط بسیج استان سمنان توزیع شد

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان خاطرنشان کرد: ترویج رویکرد محله محور و مشارکت مردم در رفع مشکلات اجتماعی از برنامه های مهم بسیج است و با مشارکت مردم 70 طرح قرض الحسنه اشتغال زا برای پرداخت تسهیلات به اقشارمردم در استان سمنان شکل گرفته است.

سرهنگ دامغانی با اشاره به اقدامات بسیج طی یک سال گذشته در زمینه حمایتی و خدماتی به اقشار محروم، تأکید کرد: توزیع سه هزار و ۴۰۰ بسته حمایتی بین نیازمندان استان، از جمله کالای ضروری و اساسی مورد نیاز، یکی از اقدامات حمایتی بوده است.

وی بابیان اینکه در یک سال اخیر ۸۰ زوج سمنان نیز توانستند تسهیلات ازدواج و خرید مایحتاج دریافت کنند، افزود: مجموع اعتبارات ویژه تسهیلات اشتغال‌زایی نیز در سراسر استان برای جوانان نیازمند به کار، سه میلیارد تومان بوده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان، بابیان اینکه تسهیلات اشتغال‌زایی برای کاهش معضل بیکاری و مخاطرات اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن صورت می‌گیرد، گفت: برای ترویج رویکرد محله محور در سایه مشارکت مردم در رفع مشکلات اجتماعی نیز ۷۰ طرح قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی برای متقاضیان اشتغال تدارک دیده‌شده که به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

سرهنگ دامغانی افزود: در همین راستا طی یک سال گذشته کارگاه‌های آموزشی کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی با موضوعات مختلف مانند حجاب و عفاف، اعتیاد و ... برای چهار هزار و ۷۱۰ نفر از مردم استان سمنان برگزارشده است.

وی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بسیج استان سمنان نیز توضیح داد: در راستای افزایش نشاط اجتماعی که امروزه یک اصل اساسی در جامعه محسوب می‌شود، در یک سال اخیر خوشبختانه یک هزار و ۱۷۰ عنوان برنامه در استان اجراشده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان درباره اقدامات عمرانی بسیج نیز در استان، تأکید کرد: در یک سال اخیر اجرای ۱۲۰ طرح عمرانی بااعتبار ۱۰ میلیارد تومان در دستور کار بسیج استان سمنان در سراسر کشور قرارگرفته که برای مثال می‌توان به بازسازی ۱۵ خانه مسکونی زلزله‌زده در کرمانشاه و ۱۲۰ گروه جهادی سمنان برای اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی به مناطق محروم اشاره کرد.

سرهنگ دامغانی از برگزاری 32 نمایشگاه در حوزه‌های مختلف در هفته بسیج خبر داد و گفت: این نمایشگاه‌ها در زمینه‌های مختلف مرتبط با اقتصاد مقاومتی، هنر و فرهنگ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه اکران فیلم در مناطق محروم در هفته بسیج گفت: فیلم‌های به وقت شام و لاتاری و مستند زینب کمایی سه اثری است که در هفته بسیج در مناطق محروم اکران خواهد شد.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در ارتباط با خدمات بسیج جامعه پزشکی به مردم استان گفت: در سال جاری بیش از 10 هزار نفر از خدمات بسیج جامعه پزشکی بهره‌مند شده‌اند و در روز پنجم آذرماه نیز در تمامی درمانگاه‌های سپاه، پزشکان عمومی مراجعه‌کنندگان را رایگان ویزیت می‌کنند.

شایسته ذکر است در هفته بسیج 85 همایش و 72 برنامه گرامیداشت و تجلیل از بسیجیان برگزار خواهد شد.

در تقویم کشورمان 29 آبان تا پنجم آذر هفته گرامیداشت بسیج نامگذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار