نمایشگاه کتاب در پاکدشت افتتاح شد

پاکدشت (پانا) - فرماندارشهرستان پاکدشت در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب در این شهرستان گفت: امید است هفته فرهنگی بنایی باشد که هر روز ما عجین با فرهنگ شود و شاهد رونق بیش از پیش فرهنگ در جامعه باشیم.

کد مطلب: ۸۷۱۹۹۷
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه کتاب در پاکدشت افتتاح شد

هادی تمهیدی فرماندار شهرستان پاکدشت در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بزرگ کتاب که همزمان با آغاز هفته فرهنگی در مصلی امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد گفت: قطعا و بی شک کتاب پنجره وسیع در یک افق بی کران به دنیای علم و ادب و معرفت و دانایی است.

تمهیدی افزود: هرچقدر با کتاب مانوس باشیم و کتاب را در زمینه های مختلف همراه خود کنیم باعث تعالی جسمی و روحی خود و جامعه می شود و کشوری با این مشخصات قطعا پیشرفت های بیشماری نصیبش می شود.

فرماندار شهرستان با اشاره به هجمه های فرهنگی در فضای مجازی افزود: امروز دنیای مجازی برهمه شئون زندگی سیطره پیدا کرده، و بر ماست تا با توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه، مردم را بیشتر از گذشته با این سبک زندگی آشنا کنیم و یقین داشته باشیم که در مسیر رشد و تعالی انسانی، برای خود و خانواده و جامعه گام های میسری برداشته ایم.

وی بیان کرد:در مصوبات استانی برای هفته فرهنگی و معرفی ظرفیت های شهرستان برنامه هایی از جمله افتتاح این نمایشگاه در نظر گرفته شده است؛ با اجرایی شدن این برنامه ها هم ظرفیت های شهرستان را معرفی می کنیم و هم بر علاقه مندان این حوزه بیشتر از گذشته می افزائیم.

وی گفت: به پیشنهاد اعضای ستاد فرهنگی، هفته پایانی آبان ماه به منظور برگزاری برنامه های فرهنگی مشخص شد، برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد تا ظرفیت های شهرستان مشخص تر از گذشته شود.

تمهیدی اظهار کرد: نمایشگاه گل و گیاه پاکدشت در روز ۲۹ آبان افتتاح خواهد شد؛امید است با تلاش ۲ الی ۳ ماهه مسئولان اجرایی شهرستان بتوانیم سهم خود را در پیشبرد اهداف متعالی نظام و دولت محترم ادا کنیم.

وی در پایان گفت: امید است هفته فرهنگی بنایی باشد که هر روز ما عجین با فرهنگ شود و شاهد رونق بیش از پیش فرهنگ در جامعه باشیم.

احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: توفیقی نصیب شد که دو نمایشگاه کتاب در استان تهران و در شهرستان های پاکدشت و شهر ری افتتاح کنیم.

جاودانی افزود: در نمایشگاه کتاب شهرستان پاکدشت بیش از 50 هزار عنوان کتاب از 40ناشر و با موضوعات مختلف عرضه شده است.

وی گفت:استقبال از این نمایشگاه تا این لحظه بسیار خوب بود و کتاب ها هم از 20 تا 50 درصد تخفیف برخوردار هستند. در آینده نزدیک 2 نمایشگاه کتاب هم در 2 شهرستان دیگر استان تهران افتتاح خواهد شد.

جاودانی هدف از برگزاری چنین نمایشگاه هایی را بردن کتاب به منازل مردم عنوان کرد و گفت: این نمایشگاه ها می تواند تازه های کتاب را در اختیار علاقه مندان قرار دهد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب شهرستان پاکدشت به مدت یک هفته با شعار "حس خوبِ خواندن" در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، پذیرای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی است.

شایان ذکر است که در این نمایشگاه که با حضور مسئولان شهرستان پاکدشت افتتاح گردید ، 20 هزار عنوان کتاب در قالب 52 غرفه در اختیار علاقمندان به کتاب قرار می گیرد. در این نمایشگاه 24 ناشر مطرح کشور و مؤلفین بومی تازه های نشر را در معرض دید عموم مردم قرار می دهند.کتب این نمایشگاه با تخفیف 10 تا25 درصدی عرضه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار