پاسخ نمایندگی ایران در ملل متحد به نماینده مستعفی آمریکا

تهران (پانا) - نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای مطبوعاتی نسبت به ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران از سوی نماینده آمریکا، واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۸۷۱۹۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پاسخ نمایندگی ایران در ملل متحد به نماینده مستعفی آمریکا

متن این بیانیه به این شرح است: «بار دیگر نماینده آمریکا با استفاده از اطلاعات ساختگی، از نشست مربوط به خاورمیانه شورای امنیت برای ایراد اتهامات بی اساس علیه ایران سوء استفاده کرد.

نماینده آمریکا با توسل به اطلاعات جعلی و گمراه کننده دریافتی از گروهک مجاهدین خلق (سازمان تروریستی شناخته شده که مسئول کشتار بیش از 17 هزار ایرانی و بسیاری از عراقی ها بوده و آمریکا با خارج کردن آن از لیست گروه‌های تروریستی، به اعضایش در خاک خود پناه داده است) ایران را به اتهام بی‌پایه انجام اقدامات تروریستی متهم کرد.

او همچنین به آنچه که وی آن را حمله تحت حمایت ایران به کنسولگری عراق در بصره خواند، نیز اشاره کرد که باز هم ادعایی بی‌اساس بود.

ایران‌هراسی اعتیاد دیرین نماینده دائم آمریکا و سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان و نیز حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از این جنایات، مأموریت اصلی او است. ولی علیرغم همه تلاشهایش در انتشار اطلاعات ساختگی، او پیشاپیش در فریب دادن مخاطبان و انجام مأموریت خود ناکام مانده است.»

نیکی هلی، نماینده مستعفی آمریکا در سازمان ملل متحد روز گذشته در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع فلسطین قدمت آنچه را که او ترور مخالفان سیاسی ایران نامید معادل انقلاب اسلامی دانست و مدعی شد در حالی که دیپلمات‌های آمریکا هنوز توسط انقلابیون اسلامی در تهران دستگیر شده بودند، عوامل و گروه های نیابتی ایران کمپین قتل سیاسی در اروپا، شمال آفریقا و سراسر خاورمیانه را آغاز کردند.

او ادعای اثبات نشده علیه ایران در دانمارک را شاهدی برای ادعای خود دانست و اضافه کرد: «طرح ایران به گونه‌ای آشکار نقض حاکمیت دانمارک بود که یک سیاستمدار دانمارکی این نقشه را با تلاش روسیه در مقابله با اسکریپال در خاک انگلیس در اوایل سال جاری مقایسه کرد.»

نماینده مستعفی آمریکا همچنین به طرح ادعایی فرانسه علیه یک دیپلمات ایرانی برای انفجار اجتماع گروهک منافین در پاریس اشاره و اظهار کرد: «ایرانی‌ها پشت حمله به کنسولگری آمریکا در بصره بوده‌اند.»

هیلی که همه اعضای شورای امنیت حتی کشورهای اروپایی که او در قامت وکیل مدافع آنها ظاهر شد، بارها با این اظهارات او مخالفت کرده بودند گفت: «این حملات دقیقا همان رفتارهایی است که آمریکا را مجبور کرد تا تحریم‌ها علیه ایران را در 5 نوامبر بازگرداند. این اقدام بزرگترین تحریم علیه ایران است که تاکنون توسط ایالات متحده انجام داده است.»

او افزود: «مقامات ما از مدت‌ها پیش به این نتیجه رسیدند که لازم است اقدامات بیشتری علیه ایران انجام دهند تا ایران را به سوی یک کشورهای صلح‌آمیز و تابع قانون بکشانند. ما پیشتر ارائه مشوق‌های غمبار برای دلجویی را دیده‌ایم. این شورا به طرق مختلف برای مقابله با این استراتژی شکست خورده تشکیل شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار