چشم انداز اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، رویکرد مشارکتی و نقش آفرینی جامعه محلی است

یزد (پانا) _ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: چشم انداز طرح ها و برنامه های اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، افزایش نقش جامعه محلی و رویکرد مشارکتی است.

کد مطلب: ۸۷۱۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
چشم انداز اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، رویکرد مشارکتی و نقش آفرینی جامعه محلی است

فخرالسادات خامسی‌هامانه در نشست با معتمدان محل که در فرمانداری یزد برگزار شد، مشارکت مردم محلی را مهمترین و ارزشمندترین اقدام برای توسعۀ استان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد گفت: این افراد جامعه محلی هستند که فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی محله را سامان می‌بخشند و نمی‌توان بدون حضور مردم و معتمدان محل، استان را از نظر ابعاد فرهنگی و اجتماعی غنی کرد در واقع این خود مردم هستند که میتوانند جهت بهود شرایط اجتماعی محله شان بکوشند ونقش آفرین باشند وهمچنین باهمکاری خود با مسئولان فرهنگی واجتماعی استان در راستای بهبود شرایط فرهنگی واجتماعی استن موثر باشند.

وی افزود: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد معتقد است برای عبور از بحران‌های کشور و استان، باید از جامعه محلی شروع کرد و در وهلۀ نخست، آنان را یک صدا با سیاست‌ها و گفتمان واحد فرهنگی و اجتماعی در استان نمود.

به گفتۀ خامسی، فعالیت‌ها هنگامی نمود می‌یابد که دولت و مردم دست در دست هم دهند و نمی‌توان و نباید بدون برقراری گفتمان و کنش و واکنش در میان افراد جامعه محلی و ایجاد انگیزه در آنها، با زمینه سازی تشریک مساعی در سطوح فردی و محلی و افزایش رهبران و حامیان محلی به موفقیت برنامه ها و پیشبرد اهداف امید داشت.

وی تاکید کرد: نه دولت و نه مردم نمی‌توانند به تنهایی از عهدۀ بار سنگین بهبود شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز کشور برآیند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در خصوص برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی این دفتر گفت: تمهیداتی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در محلات اندیشیده شده است و محله‌هایی که پتانسیل اجرای برنامه‌های درون محله‌ای دارند، این آمادگی را به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اعلام کنند.

وی تصریح کرد: هدف ما استفاده از تجربیات معتمدان محل در حوزه‌های فرهنگی اجتماعی است و در این راستا از طرح‌ها و برنامه‌های محله‌محور استقبال می‌کنیم.

خامسی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دغدغۀ اشتغال پرداخت و در این باره گفت: تمام کشورهای دنیا برای فرهنگسازی و جذب جوانان در مشاغل مختلف و گوناگون، از پتانسیل‌ مردم و تشکل‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ادامه داد: متأسفانه در ایران و به طور خاص در یزد اغلب درس خواندن یک ارزش و مهارت‌آموزی ضدارزش تلقی می شود؛ در حالی‌که برخی افراد در امور یدی مستعد و توانمند هستند و نباید همۀ افراد را به مشاغل غیریدی تشویق کرد و ناخواسته زمینه های آسیب هایی چون مهاجرت پذیری منفی و حاشیه نشینی در استان را فراهم کرد.

وی از معتمدین محل و مردم محلی فرهنگسازی این مهم را خواستار شد که باید به فرزندان‌مان یاد دهیم درس خواندن، ادامه تحصیل و داشتن مدارک بالای تحصیلی خوب است اما نه به اندازه‌ای ‌که انجام فعالیت‌های یدی را در ذهن افراد جامعه بی ارزش تلقی کند و فرصت تجربه مشاغل مهارتی و فنی مورد نیاز جامعه و متناسب با علایق افراد را از آنها بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار