«ایران مهارت» راهی برای تولید کار آفرینی و اشتغال جوانان است

کرمانشاه (پانا) - محمدرضا بسامی معاون متوسطه آموزش و پرورش استان کرمانشاه، در نشست ایران مهارت که با حضور جمع کثیری ازمدیران مدارس مجری طرح ایران مهارت و مسئولان آموزش نواحی و مناطق در سالن تدبیر اداره کل آموزش و پرروش کرمانشاه برگزار شد گفت: در شرایط کنونی و برای رفع مشکل بیکاری فرزندان این آب و خاک، مهمترین گام اساسی آموزش مهارت‌های مختلف به دانش آموزان است.

کد مطلب: ۸۷۱۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
«ایران مهارت» راهی برای تولید کار آفرینی و اشتغال جوانان است

بسامی گفت: تردیدی نیست، توجه به مهارت آموزی از سوی آموزش و پرورش و کسانی که این آموزش‌ها را می‌پذیرند امری مهم و ضروری است.

معاون آموزش متوسطه خاطر نشان کرد: هرچه در زندگی رو به جلو می رویم بخش‌هایی از زندگی پر اهمیت می‌شوند و بخشی از این، مقوله اقتصادی خانواده‌هاست که لازمه آن شغل و در آمد است. توسعه مهارتهای شغلی و کار آفرینی گامی مهم در بر طرف کردن بیکاری در سطح جامعه است

وی اضافه کرد: توسعه دست یافتنی نیست مگر اینکه مهارت‌های محلی و بومی به مهارت‌های ملی و منطقه‌ای و در نهایت بین المللی تبدیل شوند. ما می توانیم با مهارت آموزی ظرفیت‌های بومی خود را مطرح و در سطح کلان بهره برداری کنیم

بسامی در بخش دیگر تصریح کرد: در این راستا طرح ایران مهارت در قالب 60ساعت آموزش در اوقات فراغت دانش‌آموزان در دوره‌ی اول متوسطه با هدف آشنایی با یکی از مهارت های تعریف شده به انتخاب دانش آموزان اجرا می گردد و 10درصد دانش آموزان مدارس دولتی و تمامی دانش آموزان مدارس غیر دولتی در قالب 4 نوع قرارداد تحت پوشش قرار می گیرند که در ساعاتی خارج از فعالیت‌های تحصیلی، این مهارت آموزی انجام شود.

در ادامه ماشاءالله پرواره رییس اداره متوسطه اول آموزش و پرروش استان به تشریح و توضیح اسلایدهای آموزشی و مباحث اصلی طرح مذکور پرداخت و مهمترین عامل رشد اقتصادی جامعه را توسعه مهارت آموزی دانست.

طرح ایران مهارت در سال 96 تصویب شد و هدف از آن آشنایی دانش آموزان با فضای کار و اشتغال، ارتقای توانمندی‌ها و مهارت‌های متناسب با ویژگی‌های شناختی و جمعی آنها و ارتباط آنها با فضای کسب ‌وکار و فعالیت‌های کارآفرینانه در سطح جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار