جراح و بورد تخصص زنان و نازایی:

نوزاد 5 کیلویی از مادر دیابتی درشهرستان مشگین شهر متولد شد

اردبیل (پانا) - جراح و بورد تخصص زنان و نازایی گفت: نوزاد پنج کیلویی در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر در سلامت کامل از مادری دیابتی به دنیا آمد.

کد مطلب: ۸۷۱۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نوزاد 5 کیلویی از مادر دیابتی درشهرستان  مشگین شهر متولد شد

هاله شهلازاده در جمع خبرنگاران گفت:این نوزاد پنج کیلویی در بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین‌شهر در سلامت کامل به دنیا آمد .
وی در موردعلل وعوامل اضافه وزن این نوزاد گفت در سه ماهه نخست دوران حاملگی، که جنین داخل رحم رشد می کند قلب، ریه ها، کلیه ها و مغز در حال شکل گیری اند، اگر مقدار قند خون مادر بسیار بالا باشد، خطر پیدایش ناهنجاری در جنین یا سقط جنین وجود دارد .
شهلا زاده با بیان اینکه بالا بودن اسید خون نیز می تواند به سقط جنین منجر شود، تصریح کرد: در سه ماهۀ دوم حاملگی نیز بالا بودن قند خون مادر موجب نارس متولد شدن جنین یا مرده زائی می شود و از طرف دیگر بالا بودن قند خون مادر ممکن است موجب رشد بیش ازحد جنین و چاقی او شود و مشکلات زایمانی به وجود آورد .
وی گفت: با توجه به مراقبتهایی که برروی این خانم باردار انجام شده بود و با عنایت خداوند وهمکاری پرسنل اتاق عمل توانستیم این نوزاد پنج ونیم کیلویی رادر بیمارستان ولی عصر مشگین‌شهر کاملاسالم به دنیا بیاوریم.

جراح و بورد تخصص زنان و نازایی افزود: هم اکنون مادر دیابتی و نوزادوی هردو در سلامتی کامل بسر میبرند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار