مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد:

انتقال پیام شهدا مهم ترین رسالت آموزش و پرورش

بیرجند(پانا) ـ مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: آنان که از جان خود گذشتند و دربرابر دشمن مردانه سینه سپر کردند کاری حسینی کردند و اینک صیانت از ارزشها، دستاوردها و انتقال پیام این شهیدان به نسل چهارم انقلاب مهم ترین رسالت ما در قاموس نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۷۱۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
انتقال پیام شهدا مهم ترین رسالت آموزش و پرورش

محمد علی واقعی یکشنبه شب در دیدار با خانواده معلم شهید محمدرضا بهمن آبادی، اظهار کرد: ایثار و شهادت به عنوان یک فرهنگ در زمره متعالی ترین مفاهیم الهی و نتیجه والاترین ارزش هایی است که یک انسان متعهد می تواند به آن دست یابد.

وی؛ با بیان این که ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت براکات فراوانی برای جامعه به ارمغان می آورد، تصریح کرد: حقیقت امر آن است که اگر رشادت ها و خدمات شهدا و ایثارگران به درستی برای مردم به ویژه دانش آموزان تبیین شده و از حالت کلیشه ای بیرون آید، بهترین نتیجه را در پی دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روزمرگی و سرگرم شدن در امورات خانه و زندگی ما را تا حد زیادی از یاد و راه شهدا غافل می کند، ادامه داد: ما جاماندگان از غافله شهدا می بایست با تعلیم و تربیت اسلامی ایرانی فرزندان معصوم این خطه و آشنایی آنان با خط سرخ شهادت راه این سروقامتان تاریخ انقلاب را زنده نگه درایم ولی در عمل برخی اوقات آفت سرگرمی با امورات دنیوی پای ارادتمان را لنگ ساخته و ما را از کار زینبی مان دور می سازد.

واقعی، با اشاره به برگزاری کنگره 2 هزارشهید و کبوتر سینه سرخ خراسان جنوبی در آذر ماه سال جاری یاد آور شد: مهم ترین رسالت ما به عنوان پرچمداران تعلیم و تربیت اسلامی، در عصر حاضر، تقویت باورهای دینی و ملی در تفکر و اندیشه آینده سازان انقلاب در این خطه از میهن اسلامی ایران است.

وی با بیان این که همه ما مدیون خون شهدا و خانواده معزز شاهد هستیم، ادامه داد: شناسایی و اتخاذ شیوه هایی که بتواند این فرهنگ را به بهترین شکل ممکن در جامعه دانش آموزی مطرح سازد ، طبعاً نیازمند بررسی دقیق ، همه جانبه و مستمر است چرا که عمل به این وظیفه خطیر در نهایت به بیداری و آگاهی جامعه نسبت به مقوله ی ایثار و شهادت منجر می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار