روحانی: اجازه نمی دهیم مردم دچار مشکل شوند

ارومیه (پانا) - رئیس‌جمهوری تاکید کرد که دولت اجازه نمی‌دهد مردم در تامین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند.

کد مطلب: ۸۷۱۶۹۷
لینک کوتاه کپی شد
 روحانی: اجازه نمی دهیم مردم دچار مشکل شوند

حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در جمع مردم آذربایجان غربی در ورزشگاه شهید چمران شهر خوی گفت: برای من و هیات همراه افتخار بزرگی است که امروز میهمان شما مردم بزرگوار فهیم و مرزبان جمهوری اسلامی ایران و مردم قهرمان آذربایجان غربی هستیم.

وی اظهار داشت: خوشحالم که امروز سفر را از شهر دارالایمان، فرهنگ، علم و دانش، جهاد، ایثار، فقاهت و عرفان آغاز می کنیم؛ شهر خوی در میان همه مردم ایران به عنوان شهر پرنشاط و نگینی در مرزهای غربی ایران می درخشد.

وی اضافه کرد: خوشحالم که در ماهی میهمان شما هستم که همه ما میهمان پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، امام صادق(ع) هستیم و ماه آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) هستیم.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: پیامبر برای ما و برای همه جهانیان خیر و رحمت و معنویت و برادری و همزیستی مسالمت‌آمیز و اخلاق و زندگی مادی و معنوی را به ارمغان آورد و فخر ما این است که ما پیرو آن پیامبر رحمتی هستیم که برای همه جهانیان رحمت و مهربانی بود.

وی با بیان اینکه فخر ما اسلام و ایران است و البته ما ایرانیان به آذربایجان قهرمان هم فخر می‌کنیم، تاکید کرد: همواره آذربایجان به عنوان سنگر بزرگ حراست و حفاظت از ایران بزرگ و مقتدر اسلامی بوده است.

روحانی افزود: ما در سایه راهی که پیامبر عظیم‌الشان ما را با آن آشنا کرده است، در مسیر اقتدار و قدرت ایران اسلامی حرکت خواهیم کرد.

رئیس دولت دوازدهم گفت: من قبل از اینکه به آذربایجان و خوی عزیز نکاتی را به عرض برسانم، لازم می‌دانم از مردم شریف و قهرمان ایران در این ماه‌ها و در این ایامی که دشمنان ما می‌خواستند ما را از استقلال و آزادی و اسلام و جمهوریت و مردم‌سالاری پشیمان کنند اما با قدرت و اقتدار در برابر دشمنان ایستادگی کردند، قدردانی کنم.

وی تاکید کرد: آنها می خواستند 13 آبان را ایران آشفته ببیند؛ آنها می‌خواستند 13 آبان را روز غم و اندوه مردم ایران مشاهده کنند، اما مردم ایران با مقاومت و ایستادگی شان روز 13 آبان را روز قدرت و ایستادگی ملت در برابر دشمنان به نمایش گذاشتند.

رئیس‌جمهوری کشورمان ادامه داد: درود بر شما مردم بزرگ و مردم قهرمانی که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با قدرت و نشاط به رخ جهانیان خواهید کشید و به همه دشمنان ما خواهید فهماند که با فشار بر ملت ایران و بر اقتصاد کشورمان و با ایجاد مشکلات برای مردم قادر نیستند آنان را از اهداف بلندشان باز گردانند.

وی گفت: کاخ‌نشینان کاخ سفید بدانند ملت ما ملت غیور و بزرگی است که همواره پیرو فرهنگ عاشورا و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین است. ما در برابر خداوند بزرگ سر فرود می آوریم و رکوع و سجود می کنیم و در برابر هیچ قدرتی به حول و قوه الهی سر فرود نخواهیم آورد.

روحانی اضافه کرد: دشمنان ما در مسیر ایجاد فشار اقتصادی و فشار جنگ روانی بر ملت ایران هستند؛ آنها فکر می کنند در سایه فشار به مردم در برابر حرف ناحق و نابجا تسلیم خواهیم شد.

او بابیان اینکه «اجازه نمی‌دهیم مردم در تامین کالاهای اساسی دچار مشکل شوند» افزود: این کالاها را با همت مردم تولید خواهیم کرد و آنچه را لازم است از خارج وارد می کنیم.

رئیس‌جمهوری تاکید کرد: مردم ایران باید به خوبی بدانند ما به عهدمان وفادار بوده‌ایم. ما در قراردادهایمان در برابر دنیا طبق فرهنگ اسلام به عهدمان وفا کردیم. ما آغازگر منازعه و جنگ‌ نبودیم، اما آنها در سایه شکست‌های پی در پی به فکر انتقام‌گیری از ملت ایران هستند.

وی گفت: آنها فکر می کنند فقط جوانان ما پای استعمار را از کل منطقه قطع کرده‌اند و فکر می‌کنند در عراق، سوریه و یمن به خاطر ایستادگی ملت ما شکست خورده اند، اما اشتباه می کنند، این شکست نتیجه ایستادگی همه مردم منطقه و کل ملت های مسلمان است.

روحانی اضافه کرد: در کنار ملت ایران، ملت عراق، افغانستان، یمن و سراسر دنیای اسلام به فکر استقلال خود هستند؛ البته اگر برادران مسلمان ما از ما یاری بخواهند ما هم به وظیفه خود عمل می کنیم.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خطاب به دشمنان کشور گفت: البته تلاش کردیم و نگذاشتیم تا داعش را بر این منطقه مسلط کنید و می‌دانیم شما ناراحت و عصبانی هستید؛ می‌دانیم شما احساس شکست می‌کنید؛ شما نتوانستید به اهداف خود در عراق، سویه و یمن برسید؛ می‌دانیم در برابر مردم یمن ناچار هستید سر فرود آورید اما چرا می‌خواهید از مردم ایران انتقام بگیرید.

وی ادامه داد: به اشتباه‌های خود برگردید؛ فکر می کنید با قطع صادرات نفت ایران خواهید توانست رابطه ما را با کشورهای همسایه قطع کنید که نخواهید توانست.

روحانی تاکید کرد: ما نفت مان را خواهیم فروخت و با همسایگان‌مان رابطه نزدیک‌تر برقرار خواهیم کرد؛ همسایگانی که مردم آذربایجان غربی با آنها همسایه‌اند؛ ما رابطه خود را روز به روز با آنان مستحکم تر خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری در سفر یکروزه خود به آذربایجان غربی ضمن سخنرانی در جمع مردم استان در ورزشگاه شهید چمران خوی، در مراسم افتتاح طرح های عمرانی و درمانی از جمله راه آهن ارومیه شرکت و در جمع اعضای شورای اداری و نخبگان آذربایجان غربی سخنرانی می‌کند.

افتتاح راه آهن مراغه - ارومیه و آغاز سفر شهروندان ارومیه‌ای با استفاده از خط ریلی، بهره‌برداری از طرح‌های درمانی در شهرهای ارومیه و خوی در راستای ارائه خدمات به شهروندان از جمله طرح‌هایی است که در این سفر افتتاح می‌شود

جلسه با نخبگان و فعالان حوزه‌های مختلف، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها از دیگر برنامه‌های سفر یکروزه رئیس دولت دوازدهم به آذربایجان غربی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار