همایش سفیران پیشگیری در آموزش و پرورش خرم آباد

خرم آباد ( پانا ) - با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان ،دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش سفیران پیشگیری در آموزش و پرورش ناحیه ۲ خرم آباد برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش سفیران پیشگیری در آموزش و پرورش  خرم آباد

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش لرستان در این مراسم با اشاره به پایین آمدن سن اعتیاد و هدف قرار گرفتن جامعه دانش آموزی بر ضرورت آموزش مهارتهای زندگی و اجرای طرح‌های مختلف در زمینه پیشگیری ،در سطح مدارس و با همکاری سایر نهادها تأکید کرد و گفت: لازم است در کنار تحصیل کسب مهارت های اجتماعی انجام پذیرد .

فرید بهرامی با اشاره به اجرای طرح نماد در سال گذشته در بخشی از مدارس استان لرستان و کسب مقام سوم کشوری گفت: در این طرح دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری و تعامل به دنبال شناخت و پیشگیری از عوامل آسیب های اجتماعی و از جمله اعتیاد به مواد مخدر در جامعه هستند.

وی گفت این طرح در سال آینده در تمام مدارس استان اجرا خواهد شد .

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش لرستان در زمینه طرح همیار پیشگیری گفت : از این طرح از پتانسیل خود دانش آموزان در زمینه شناخت آسیبها در پیشگیری از اعتیاد استفاده می کنیم .

وی خاطر نشان کرد :هدف از اجرای طرح نماد و سایر طرح‌های مشابه تحویل دانش آموزانی توانمند و باورمند در زمینه مهارتهای اجتماعی است .
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان لرستان ، آمار معتادان به مواد مخدر کشور را حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیش از ۲۲ دستگاه مشغول مبارزه با این پدیده شوم هستند .

مجتبی بیرانوند گفت: معتقدیم که در این راستا باید از کمک مردم استفاده شود .

وی اولویت کاری را فرهنگ پیشگیری عنوان کرد و گفت :اگر خانواده ها از خطرات این معضل آگاهی پیدا کنند این آمار به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

وی یاد آور شد : مدارس به خاطر جایگاه ویژه ای که دارند در ارتقاء مهارت های اجتماعی دانش آموزان و پیشگیری از اعتیاد موثرند .

بیرانوند بر ضرورت تصریح شادی و نشاط در جامعه تأکید کرد و گفت :هر چه شادی و نشاط در جامعه بالا رود امید به زندگی بیشتر می شود و آسیب های اجتماعی کم میشود و لازم است با همکاری همه ارگانهای مختلف در جهت رفع افسردگی قشر جوان تلاش کنیم تا جامعه ای شاد و پویا داشته باشیم.

در پایان این مراسم از فعالین مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش لرستان تجلیل بعمل آمد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار