با اعزام چهار دستگاه اتوبوس دانش آموز دختر از مدارس ناحیه ۳ قم صورت گرفت:

مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی

قم (پانا)-با اعزام چهار دستگاه اتوبوس دانش آموز دختر از مدارس ناحیه 3 قم مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی و اعزام آنها به مناطق جنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی

صبح دیروز با حضور ناصر حمزه ای معاون پرورشی و فرهنگی و سید حسین رضوی مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 و جمعی از دانش آموزان بسیجی آموزش و پرورش استان قم، مراسم افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در نمازخانه ناحیه 3 آموزش و پرورش برگزار شد.

رضوی در این مراسم با اشاره به اینکه این اردو انگیزه ای برای ادامه راه و هدف شهدا برای دانش آموزان می باشد اظهار کرد: این شهیدان به‌دنبال حرف امامشان بودند و امروز یک دانش‌آموز که به اردو‌های راهیان نور می‌رود باید ببیند امام جامعه چه می‌گوید، همان را دنبال کند و دشمن را خوب بشناسند.

مدیر آموزش و پرورش قم گفت: راهیان نور یک حرکت تربیتی است و حرکت راهیان نور دانش‌آموزی یک حرکت مشترک بین آموزش و پرورش و بسیج است که پرچم‌دار آن آموزش و پرورش است و بسیج به‌دنبال این است تا نسل چهارم را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کند.

وی خطاب به دانش آموزان عازم به مناطق عملیاتی گفت: از راهیان نور که برمی‌گردید با داشته‌های خود از این سفر در زندگی استفاده کنید و فرهنگ عظیم دفاع مقدس را نشر دهید چرا که راهیان نور فرصتی است که بتوانیم نسل جدید را با گذشته و ایده جدید را به گذشته گره بزنیم، دانش‌آموزان باید بدانند که میراث چه کسانی را به همراه دارند و احساس مسؤولیت کنند و آن را به نسل بعد منتقل کنند.

رضوی در ادامه بیان کرد: اردوی راهیان نور نتایج و ثمرات بسیار خوبی دارد هرچند که برای کسانی که به ظواهر این اردو توجه دارند مشهود نیست ولی تاثیراتی که بر روی شرکت کنندگان این اردو می گذارد غیر قابل انکار است و آثار آن در آینده بیشتر معلوم خواهد شد.

مدیرآموزش و پرورش ناحیه3 تصریح کرد: دفـاع مقـدس گنجینـه ای بـرای تمامی نسـلها اسـت، هرچه از ایـن گنجینـه بیشـتر و بهتر اسـتفاده شـود، مسـیر رسـیدن بـه قله های پیشـرفت و سـعادت نه تنهـا هموارتر بلکـه کوتاه نیـز میشـود.

وی افزود: یکـی از آثـار و بـرکات سـفرهای راهیان نـور افزایـش اعتماد بـه نفـس اسـت. جوانـان امـروز بـا دیدن رشـادتهای نسـل دیـروز انقلاب احسـاس هویت کـرده به تاریخ سراسـر افتخار خویـش می بالنـد و در مقابـل توطئه هـای یـاس آور و ناامیـد کننـده مقـاوم میشـوند.

حجت الاسلام و المسلمین جوشقانیان نیز در این مراسم طی سخنانی خطاب به دانش آموزان شرکت کننده در راهیان نور خاطرنشان کرد: شما دانش آموزان با توجه به توفیقی که نصیب شما شده قدر خود را بدانید و از تمام لحظات این سفر نورانی و بیان خاطرات راویان و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده بهره بگیرید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار