آغاز طرح زمستانه پلیس راهور از 22 آذرماه

تهران (پانا) - رئیس پلیس راهور ناجا گفت طرح زمستانه پلیس راهور با هماهنگی کلیه دستگاه‌های امدادی و خدماتی از 22 آذر تا 22 اسفند اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۸۷۱۴۷۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز طرح زمستانه پلیس راهور از 22 آذرماه

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس راهور،‌ سردار تقی‌مهری در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی افزود: براساس هماهنگی‌های انجام شده و آمادگی همه دستگاه‌ها و بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته برنامه طرح ویژه زمستانه اجرا خواهد شد.

وی گفت: موضوع سقوط بهمن،‌ ریزش کوه، آبگرفتگی و یخ‌زدگی معابر از جمله مواردی است که باید برای آنها تمهیدات خاصی اندیشید.

رئیس پلیس راهور ناجا به آمار تصادفات در زمستان سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیش از 3400 نفر در زمستان 96 بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند. همچنین 68 درصد تصادفات در این مدت در محورهای برون شهری و 32 درصد درون‌شهری رخ داده است.

به گفته وی 38 درصد تصادفات به علت خستگی و عدم توجه به جلو، ‌22 درصد سرعت غیرمجاز و 13 درصد سبقت غیرمجاز بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست برای تردد در جاده‌ها حتما تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ و لباس گرم و جیره غذایی خشک به همراه داشته باشند و با باک پر اقدام به رانندگی کنند.

وی به بارش برف در سال گذشته در معابر منتهی به تهران و بزرگراه‌های آن پرداخت و تصریح کرد: باید امسال تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم اندیشیده شود و خودروهای سنگین نمک‌پاش و برفروب پیش‌بینی شود تا دچار مشکل در این خصوص نشویم.

رئیس پلیس راهور ناجا به اربعین امسال پرداخت و گفت: با بهره‌گیری از سامانه هوشمند سپهتن توانستیم خدمات ارائه شده به شهروندان را از طریق سیستم حمل و نقل عمومی پیگیری کنیم؛ همچنین تعداد دقیق اتوبوس‌هایی که به مرز سه‌گانه اعزام شدند را نیز سنجیدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار