مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد

تشکیل ۳۸۰۰ پرونده مشاوره طلاق از ابتدای سال تاکنون

تهران (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان تهران، گفت در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۳۸۰۰ پرونده در قالب مشاوره برای کنترل و کاهش طلاق تشکیل شده که به ۸.۵ درصد سازش منجر شده است.

کد مطلب: ۸۷۱۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل ۳۸۰۰ پرونده مشاوره طلاق از ابتدای سال تاکنون

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات‌نژاد در مراسم رونمایی از سامانه تصمیم در طرح کنترل و کاهش طلاق، گفت: در راستای عملیاتی کردن تقسیم کار ملی سامانه کنترل و کاهش طلاق افتتاح می‌شود و در ۳۱ استان کشور ما تنها استانی هستیم که این برنامه را با محوریت بهزیستی و قوه قضاییه اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: بیش از یک سال است که دبیرخانه این سامانه در بهزیستی شکل گرفته کمیته علمی تشکیل شده، نیازسنجی، آمار و جلسات کارشناسی برگزار شده است و اکنون وقت اجرای آن در دادگاه‌های خانواده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران تأکید کرد: توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، اعتیاد، طلاق و ساماندهی کودکان کار و خیابان در یک برنامه عملیاتی طراحی و تدوین شده و امیدواریم به صورت یک سند جامع در کل کشور عملیاتی شود.

بیات‌نژاد با تأکید بر پیشگیری از بروز آسیب‌های مرتبط با طلاق، گفت: رضایتمندی زوجین از زندگی مشترک، افزایش دانش افراد برای اداره و استحکام زندگی، نهادینه‌سازی ازدواج، توانمندسازی افراد برای انتخاب همسر موضوعی است که اکنون بسیار کمرنگ شده افزایش نگاه مثبت به ازدواج از مقوله‌ای است که پیش‌رو خواهیم داشت.

وی افزود: کودک‌آزاری، همسرآزاری و ناهنجاری‌های آزار جنسی و اعتیاد پیامدهای زندگی‌های سست و خانوادگی است که می‌خواهیم آن را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: با انجام مشاوره در ۶ ماهه امسال ۳۸۰۰ پرونده تشکیل شده که در آنها ۸.۵ درصد منجر به سازش شده است.

بیات‌نژاد گفت: طرح کنترل و کاهش طلاق قرار است همه گروه‌های سنی در سطح اول پیشگیرانه با ارائه آموزش به کودکان و نوجوانان به ویژه مقطع دوم دبیرستان دربر بگیرد و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی، پزشکی ژنتیک، آموزش قبل از ازدواج و ... ارائه می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار